پورتال گروه سونی – دانشگاه هوکایدو و گروه سونی “بخش نوآوری اجتماعی برای مرزهای سیاره ای” را افتتاح کردند.

علاوه بر موارد فوق، موضوعات تحقیقاتی در حوزه های وسیع تری از جمله منابع جنگلداری (کربن سبز) و تحقیقات دریایی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

نظر تاکائو ماسودا، مدیر اجرایی و معاون رئیس، دانشگاه هوکایدو، و مدیر موسسه ارتقای همکاری تجاری-منطقه ای، دانشگاه هوکایدو

مرکز تحقیقات جهانی نوآوری غذایی و پزشکی دانشگاه هوکایدو (FMI)
و دانشکده تحقیقات کشاورزی



  • مدت زمان:

    13 آوریل 2022

    در روزهای آینده، دو شریک تحقیقات مشترکی را در دانشگاه هوکایدو در واحدهای تحقیقاتی مرکز تحقیقات جهانی نوآوری غذا و پزشکی (FMI) و دانشکده تحقیقات کشاورزی انجام خواهند داد. همچنین برنامه‌هایی برای انجام آزمایش‌های نمایشی با پیش‌بینی اجرای عملی فناوری‌ها و راه‌حل‌های توسعه‌یافته، جلب همکاری شرکت‌های محلی و سازمان‌های دولتی در هوکایدو، با هدف نهایی ایجاد صنایع جدید و نوآوری، وجود دارد.

    بررسی اجمالی



    • نام:

      از طریق تحقیقات مشترک که بیشترین استفاده را از دانش هر دو طرف می‌برد، بخش جدید با هدف ایجاد فناوری‌ها و راه‌حل‌های نوآورانه‌ای که به حل مسائل زیست محیطی اجتماعی و جهانی که مردم سراسر جهان در زمینه‌های کشاورزی، جنگل‌داری و اقیانوس‌شناسی با آن مواجه هستند، کمک می‌کند. از دیدگاه مرزهای سیاره ای

      جزئیات تحقیق

      توکیو، ژاپن — دانشگاه هوکایدو (ساپورو، هوکایدو؛ رئیس: کیوهیرو هوکین) و شرکت سونی گروه (“گروه سونی”؛ دفتر مرکزی: میناتو، توکیو؛ رئیس، رئیس و مدیر عامل: کنیچیرو یوشیدا) امروز اعلام کردند که به طور مشترک ” بخش نوآوری اجتماعی برای مرزهای سیاره ای*” در دانشگاه. این ابتکار با استفاده از دانش آکادمیک دانشگاه هوکایدو و فن‌آوری‌های پیشرفته گروه سونی، با هدف توسعه فناوری‌ها و راه‌حل‌هایی است که به حل مسائل زیست‌محیطی اجتماعی و جهانی در حوزه‌های کشاورزی، جنگل‌داری و مطالعات اقیانوس‌شناسی کمک می‌کند.

      ما واقعاً خوش شانس هستیم که این فرصت را داریم که با دانشگاه هوکایدو، یک موسسه تحقیقاتی پیشرو در این زمینه با چشم اندازی عالی برای حل مسائل محیطی اجتماعی و جهانی همکاری کنیم. من معتقدم موفقیت کسب و کار گروه سونی به یک زمین سالم بستگی دارد و ما تمام تلاش خود را برای توسعه فناوری ها و راه حل های نوآورانه با ترکیب فناوری های دو شریک و انتقال نتایج به جهان همراه با دانشگاه هوکایدو انجام خواهیم داد.

      برای جزئیات بیشتر، لطفا به وب سایت های زیر مراجعه کنید:

      بیانیه های مطبوعاتی در این وب سایت فقط برای اهداف مرجع تاریخی ارائه شده است.
      لطفاً توجه داشته باشید که برخی از اطلاعات ممکن است از تاریخ انتشار تغییر کرده باشد.

      دانشیار یوشیتاکا اوچیدا
      (دانشکده تحقیقات کشاورزی، دانشگاه هوکایدو)

      بخش نوآوری اجتماعی برای مرزهای سیاره ای یکی از بخش های ایجاد صنعت در دانشگاه هوکایدو است. آزمایشگاه‌های مشترک تحت بخش‌های ایجاد صنعت دانشگاه ایجاد می‌شوند تا تحقیقات مشترک مستمر بین دانشگاه و بخش خصوصی را برای مدت زمان معینی برای کار روی موضوعات مشترک ترویج کنند. هدف ایجاد صنایع با ارزش افزوده بالا برای جامعه و ترویج نوآوری است.

      دانشگاه هوکایدو علاوه بر انجام طیف گسترده ای از تحقیقات به عنوان یک دانشگاه جامع، از پردیس وسیع خود نزدیک به 660 کیلومتر استفاده می کند.2، چیزی که هیچ دانشگاه ژاپنی دیگری ندارد، برای شرکت در تحقیقات میدانی در حوزه هایی مانند کشاورزی، جنگلداری و اقیانوس شناسی. مرکز تحقیق و توسعه گروه سونی از فناوری‌های سنجش، ارتباطات و هوش مصنوعی برای ترویج پروژه‌هایی استفاده می‌کند که به جلوگیری از تخریب محیط‌زیست، شناسایی علائم پیش‌بینی‌کننده بلایای طبیعی و بهبود بهره‌وری در کشاورزی و صنعت دامداری کمک می‌کنند.

      3. سنجش کربن آبی (پروفسور ناکائوکا)
      گفته می شود که اقیانوس تقریباً یک چهارم دی اکسید کربن تولید شده توسط فعالیت های انسانی را جذب می کند. سیستم‌های پایش اقیانوس مجهز به فناوری‌های حسی و ارتباطی برای کمک به ترویج تحقیقات برای درک تغییرات در بسترهای علف مارماهی و جلبک دریایی (اکوسیستم‌های کربن آبی) که به ویژه در جذب دی اکسید کربن ماهر هستند، استفاده خواهد شد. انجام این کار به حفظ و مدیریت پایدار محیط زیست دریایی کمک می کند.

      1 آوریل 2022 تا 31 مارس 2024



    • محققین اصلی:

      پروفسور نوبورو نوگوچی
      (دانشکده تحقیقات کشاورزی، دانشگاه هوکایدو)پروفسور ماساهیرو ناکائوکا
      (مرکز علوم میدانی برای زیست کره شمالی، دانشگاه هوکایدو)


    هدف از این ابتکار

    کمک به حل مسائل اجتماعی و جهانی محیط زیست با تحقیقات کشاورزی، جنگلداری و اقیانوس شناسی همراه با آخرین فن آوری ها

    هر دو طرف در تحقیقات مشترک در بخش با تمرکز بر سه موضوع زیر شرکت خواهند کرد.
    1. کشاورزی هوشمند نوآورانه (پروفسور نوگوچی)
    با به کارگیری فناوری‌های حسگر و هوش مصنوعی برای تحقیق در مورد کشاورزی هوشمند با استفاده از تراکتورهای بدون راننده و غیره، هدف دستیابی به DX کشاورزی پیشرفته، کمک به حل مسائلی مانند کمبود مواد غذایی به دلیل تغییرات آب و هوایی و افزایش جمعیت جهان و مسائلی است که در کشاورزی با آن مواجه است. کمبود کارگر و پیری کارگران کشاورزی

    در دانشگاه هوکایدو، ما نه تنها تحقیقات پیشرفته، بلکه تحقیقات میدانی را با همکاری نزدیک با جامعه محلی، به عنوان یک دانشگاه جامع، دنبال می کنیم. در ابتکار ایجاد صنعت ما، بخش جدید به تحقیق و توسعه با استفاده از فناوری ترکیبی دانشگاه هوکایدو و گروه سونی و در عین حال استفاده از منابع میدانی وسیع دانشگاه که عمدتاً توسط مرکز علوم میدانی برای شمال بیوسفر با زمینه‌های کشاورزی و مزرعه تحقیقاتی آن ارائه می‌شود، مشغول خواهد شد. ، آزمایشگاه تحقیقاتی جنگل و دریا. من معتقدم که نتایج به حل مسائل جهانی محیط زیست و دستیابی به یک سیستم تولید اولیه قوی کمک خواهد کرد.

    نظر هیساشی تامایی، معاون ارشد، رئیس، مرکز تحقیق و توسعه، شرکت سونی گروپ

    2. کشاورزی احیا کننده (استاد اوچیدا)
    کشاورزی مدرن به شدت چرخه نیتروژن و کربن را تغییر می دهد و بر محیط زیست جهانی تأثیر می گذارد. به منظور پرداختن به این مشکلات، هدف استفاده از سنجش و سایر فناوری‌ها برای شناسایی کارآمد فرآیندهای گردش مواد مغذی پیچیده در خاک، هوا و آب و کمک به دستیابی به کشاورزی پایدار و احیاکننده با حداقل تأثیر زیست‌محیطی با استفاده کامل از خدمات اکوسیستم است. کار با همکاری مزرعه های هوکایدو.

    · آزمایشگاه رباتیک خودرو
    · آزمایشگاه بیوژئوشیمی محیطی (آزمایشگاه اوچیدا)
    · مرکز علوم میدانی برای بیوسفر شمالی
    · ایستگاه دریایی آکشی، مرکز علوم میدانی برای بیوسفر شمالی
    ・ پلت فرم Earth MIMAMORI (وب سایت مرکز تحقیق و توسعه، شرکت گروه سونی)


    • *“مرزهای سیاره ای” مفهومی است که توسط دکتر یوهان راکستروم، دانشمند مرکز تاب آوری استکهلم و دیگران توسعه و پیشنهاد شده است. این نه فرآیند را شناسایی می‌کند که ثبات و انعطاف‌پذیری سیستم‌های زمین را تنظیم می‌کند (تغییر آب و هوا، موجودیت‌های جدید، تخریب لایه لایه ازن استراتوسفر، بارگیری آئروسل اتمسفر، اسیدی شدن اقیانوس، جریان‌های نیتروژن و فسفر، استفاده از آب شیرین، تغییر سیستم زمین، و از دست دادن یکپارچگی زیست‌کره) و مرزهایی را ایجاد می کند که در آن بشریت می تواند به طور ایمن رشد کند و در عین حال آستانه هایی را برای انعطاف پذیری تعریف می کند، و معتقد است که تشخیص چنین مرزهایی برای جلوگیری از تغییرات برگشت ناپذیر در محیط سیاره ای ضروری است.


    منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/News/Press/202204/22-0413E/index.htmlبخش نوآوری اجتماعی برای مرزهای سیاره ای



  • محل:

    توسط Kenichiro Yoshida

    Kenichiro Yoshida