پورتال گروه سونی – تحقیقات طراحی – رویکرد سونی به تحقیق طراحی | داستان ها

از آنجایی که روش تحقیق طراحی هنوز توسط شرکت های طراحی و دانشکده های طراحی در سطح جهان تئوریزه می شود، هنوز تعریف روشنی ندارد. با وجود این، مردم مشتاق هستند تا با ایده ها و نتایج آن درگیر شوند. در این بخش، دلایل این علاقه رو به رشد، اهمیت تحقیقات طراحی و ویژگی های آن را از دیدگاه سونی بررسی خواهیم کرد.

به عنوان مثال، تحقیقات بازاریابی (تحقیقات بازار)، برای آزمایش اعتبار یک فرض، که می تواند به شکل یک فناوری یا یک ایده باشد، خدمت می کند. فرضیه ها و داده های آماری مربوط به آن فرض از قبل وجود دارد. با این حال، تحقیقات طراحی به مرحله بسیار قبلی گسترش می یابد. این شامل جمع‌آوری سرنخ‌هایی است که منجر به ایده‌هایی می‌شود، که می‌توان یافته‌ها را از آنها جمع‌آوری کرد و شروع به طراحی برای آینده کرد.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/designresearch/index.html

چگونه محصولات، خدمات، سیستم ها یا ایده هایی ایجاد کنیم که واقعاً انقلابی باشند؟ تحقیقات طراحی با پرسیدن آن سوال و سپس جستجوی نکات شروع می شود. این رویکرد یک انحراف از روش های تحقیقاتی ثابت در تجارت است.

یکی از ماموریت های مرکز خلاق، بخش طراحی سونی، تجسم آینده سونی از منظر طراحی است. اما آینده هرگز تا این حد مبهم نبوده است و روش های تجربی سنتی دیگر برای رویایی بودن کافی نیستند.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida