پورتال گروه سونی – برنامه آزمایشگاه آینده | داستان ها

آینده همکاری بین تحقیق و توسعه و طراحی چیست؟

ایکدا: پس از “N” موج بعدی “T” در جریان مداوم نمونه های اولیه جدید از سراسر طیف آمد، بنابراین ما همچنان در حال کار با طراحان روی راه هایی برای جلب بازخورد کاربران از طریق فضاهای نمایشگاهی و موارد دیگر هستیم. چارچوب ها با هر نمونه اولیه جدید مجموعه ای کاملاً جدید از کیفیت های مختلف ارائه می شود که حالت های بهینه ارتباط را به روش های منحصر به فردی شکل می دهد. ما باید همچنان همه آن متغیرها را بخشی از رویکردهای طراحی خود کنیم.

اوکاموتو: نمونه اولیه “N†بر ایده تجربه و لذت بردن از زندگی روزمره متمرکز است و تاکید بر صدا دارد: به کاربران این امکان را می دهد که به موسیقی گوش دهند و اطلاعات مبتنی بر صدا را بدون نیاز به گذاشتن چیزی در گوش خود دریافت کنند. در همین حال، “T” فناوری است که میز را به یک فضای تعاملی تبدیل می کند – و به جای اینکه به مردم بگوییم “T” برای چیست، می خواهیم با کاربران در مورد اینکه چگونه این فناوری می تواند تأثیر عملی بگذارد کار کنیم. بدیهی است که “N” و “T” از نظر تجربه و دیدگاه اولیه متفاوت هستند، اما این واگرایی یکی دیگر از بزرگترین دارایی های برنامه آزمایشگاه آینده را برجسته می کند: تنوع.



یکی از بزرگترین اهداف برنامه تسهیل ارتباط مستقیم با کاربران است. چگونه برای تحقق آن تلاش می کنید؟

اوکاموتو: ماموریت اصلی فعالیت تحقیق و توسعه ایجاد چیزی است که جهان هرگز ندیده است. برای دنبال کردن نوآوری و برانگیختن علاقه، باید روابط جدیدی ایجاد کنیم که راه را برای به اشتراک گذاشتن مفاهیم با کاربران و همکاری با یکدیگر برای تبدیل ایده ها به واقعیت هموار کند. این که آیا مفاهیم واقعاً با کاربران طنین انداز می شوند و درهای ارتباط را باز می کنند یا نه، به طراحی بستگی دارد.
برنامه آزمایشگاه آینده ممکن است به تازگی شروع شده باشد، اما من از قبل در مورد اینکه چگونه ارتباطات محکم‌تر بین طراحی، تحقیق و توسعه، و مهندسی – و البته روابط مستقیم با کاربران – به نوآوری‌های آینده منجر می‌شود هیجان‌زده هستم.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/interviews/futurelabprogram/index.html

ساخت کاربران
بخشی از روایات مفهومی در حال تکامل

شما دارید: همانطور که ما بر ایجاد فرصت‌های ارتباطی تمرکز کردیم، میز گردی طراحی کردیم که قطعه‌ای عالی برای نمایش طرح‌ها، نمونه‌های اولیه و موارد دیگر خواهد بود و چشم‌ها و تخیلات مردم را نیز جلب می‌کند. ایده این بود که قطعاتی را که معمولاً در فرآیند آزمون و خطا «بسته» قرار می‌گیرند، قرار دهیم و میز نماد مکانی باشد که مردم در آن بنشینند و آینده را با هم بسازند، یک نشانه فضایی برای نوع فعالیت مشترک. برنامه آزمایشگاه آینده تشویق می کند. طراحی یک ویترین ساده برای “تزیین” با نمونه های اولیه به اندازه کافی آسان بود – اما به طور کامل کل برنامه را از دست می داد. ما می‌خواستیم محیطی دعوت‌کننده را فراهم کنیم که در آن ناظران بتوانند نمونه‌های اولیه واقعی را از منظر توسعه‌دهنده واقعی ببینند، و حسی از بی‌واسطگی را برانگیزد که باعث می‌شود احساس کنیم بحث‌های متحرک می‌توانند هر لحظه شروع شوند.


اوکاموتو: ما اولین نمونه اولیه مفهومی خود را به نام “N” در جشنواره تعاملی SXSW (جنوب از جنوب غربی) در ایالات متحده به نمایش گذاشتیم. این رویداد به توسعه دهندگان این فرصت را داد تا رودررو با کاربران واقعی و روزمره صحبت کنند، بازخوردهای عملی جمع آوری کنند و مشکلات احتمالی را برای حل کردن احساس کنند. واقعا تجربه ارزشمندی بود.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida