اوکی: وقتی صحبت از اطلاعات به میان میآید، اکثر مردم به سختی میتوانند موارد مورد علاقه و ناپسند خود را با نام شناسایی کنند—آنها قبل از اینکه بدانند میخواهند با آن به کجا برسند، به پایگاهی از اطلاعات عمومی و گسترده نیاز دارند. این یکی از بینشهایی است که از مصاحبههای کاربران به دست آوردیم.
آکاگاوا: سوالی که ما باید با آن مقابله میکردیم این بود که چگونه مردم میتوانند از اینترنت برای دریافت انواع اطلاعات مورد علاقه خود استفاده کنند. برای بسیاری از مردم، واقعاً سخت است که دقیقاً محتوایی را که میخواهند از دروازه خارج کنند، به صفر برسانند – آنها تمایل دارند ابتدا با نگاه کردن به طیف وسیعی از موارد شروع کنند، درک اساسی از محتوای موجود پیدا کنند، و سپس به دقت اطلاعات مورد علاقه آنها
مرور کنید، کشف کنید و لذت ببرید: انواع محتوا را در برنامه خبری خودتان قالبگیری کنید
آکاگاوا: با دانستن اینکه چقدر مهم است که به کاربران مسیری هموار و مستقیم برای مکان یابی اطلاعاتی که دوست دارند و عمیقتر کردن محتوا بدهیم، تصمیم گرفتیم ابتدا روی ساختار برنامه تمرکز کنیم. ما تا جایی که میتوانستیم الگوها را پیدا کردیم و آنها را روی گروههایی از کاربران آزمایش کردیم، که در نهایت گفتند که سادهترین راهاندازی یک رابط با دو تب است: «اخبار» و «فیدهای من».
منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/interviews/newssuite/index.html
ایده “مدل J” از اینجا می آید. ما به نوعی کل فرآیند یافتن اطلاعات هدف را شبیه به “J” تجسم کردیم: شما از بالا شروع می کنید، روی سطح وسیع “اقیانوس اطلاعات” شنا می کنید و سپس در منطقه ای که به آن علاقه دارید فرو می روید. هنگامی که شیرجه را در قسمت های عمیق تر انجام دادید، چیزی را پیدا می کنید که واقعاً توجه شما را جلب می کند و به سمت آن منحرف می شود – از این رو پیچ در پایین J.
اوکی: برنامه های پورتال خبری جایگاه بسیار قابل توجهی را در بازار ژاپن ایجاد کرده اند، اما ژاپن در واقع استثناء قاعده است: برنامه های خبری هنوز فضای زیادی برای رشد در خارج از کشور دارند. همه چیز در ژاپن نیز به تکامل خود ادامه میدهد و تجربیات کاربر همیشه شکلهای جدید و پیشرفتهای فنآوری در توسعه هوش مصنوعی ایجاد میکند.
ما انرژی خود را صرف کمک به مردم کردهایم تا از تمام محتوای موجود در اینترنت به نحوی که برای آنها مناسب است، بیشترین بهره را ببرند. یکی از بزرگترین حوزههای محتوا، اخبار است، بخشی که مردم به طور روزانه آن را بررسی میکنند و تمرکز آخرین پروژه ما: مجموعه اخبار.
– چرا سونی می خواست یک اپلیکیشن خبری توسعه دهد؟