آیا تا به حال آرزو کرده اید که ای کاش می توانستید روی یک پرتاب کنید شکارچیان ارواح یونیفورم و خودتان با برخی ارواح مبارزه کنید؟ خوب، سونی برنامهای برای برآورده کردن این آرزو ایجاد کرد: «آموزش تازهکارهای شکارچیان ارواح»، یک تجربه تعاملی واقعیت افزوده (AR) که به بازیکنان اجازه میدهد تا ارواح را درست مانند فیلمها به دام بیاندازند. از طریق یک هماهنگی مشترک با Sony Pictures Entertainment (“Sony Pictures”)، این پروژه نمایشی از فناوریهای AR را به نمایش گذاشت و آن را به یک تجربه سرگرمی مملو از سرگرمی تبدیل کرد. طراحان و مهندسان سونی پشت این پروژه تلاش کردند تا فناوریهای سونی و محتوای سونی را در دنیایی جدید ترکیب کنند.
چگونه تکنولوژی را تبدیل کنیم
به یک تجربه منحصر به فرد
اقلام فیزیکی موجود در فضا – از لباس تا دکور و
لوازم – همه برای غوطه ور کردن لایه ها در ظاهر و احساس فیلم به کار می روند.
(بالا) هنرمندی از شکارچیان ارواح کتاب کمیک تصاویری را برای فیلم آموزشی مدیریت می کند.
(پایین) دو شرکت کننده در این تجربه شرکت می کنند.*
مدلی جدید برای سرگرمی
ترکیب معمولی و خارق العاده
برای جمعآوری هرچه بیشتر بازخورد، تیم همچنین یک رویداد آموزشی GHOSTBUSTERS ROOKIE برای عموم مردم در Ginza Sony Park برگزار کرد. این یک تغییر بزرگ بود، از تجربه ای شبیه به فیلم در فضای وسیع استودیویی در فضای باز به تجربه بازی در یک فضای داخلی شلوغ سه بعدی، اما پاسخ به همان اندازه مشتاقانه بود. تیم توسعه بازخورد زیادی برای کار در حال حاضر دارد، و آنها میخواهند این ورودی را به تجربیات سرگرمی بهتری تبدیل کنند که در آن واقعیت و مجازی با هم ترکیب میشوند.
برای کشیدن مردم به داخل شکارچیان ارواح در جهان، تیم از عناصر بازی استفاده کرد که بازده سرگرمی این تجربه را افزایش داد. ویژگی کلیدی AR این است که به شما امکان می دهد دنیای واقعی را همراه با محتوای مجازی ببینید، به همین دلیل است که تیم توسعه تصمیم گرفت این تجربه را به یک تلاش تیمی تبدیل کند. هر تیم سه عضو داشت: یکی مسئول تشخیص ارواح، یکی مسئول قرار دادن “تله ارواح” برای گرفتن ارواح، و دیگری وظیفه داشت ارواح را به دام بیاندازد. همه آنها باید با هم ارتباط برقرار می کردند و با هم کار می کردند، و AR به آنها اجازه می داد این کار را انجام دهند: آنها همیشه در محیط فیزیکی و هم تیمی های خود در فضای واقعی پایه و اساس داشتند. توسعه دهندگان همچنین گام های بازیکنان را می شمردند و سرعت آن ها را در مرحله طراحی ردیابی می کردند و از یافته های خود برای زمان بندی و صحنه سازی ظاهر ارواح برای بزرگترین فاکتور واو ممکن استفاده کردند. در طول فرآیند طراحی بازی، تیم به طور مداوم در تلاش بود تا بین فناوریهای تشخیص تصویر و تأثیر احساسی تجربه کلی تعادل برقرار کند.
HOSTBUSTERS ROOKIE TRAINING فضای واقعی و فناوری های واقعیت افزوده را در یک فضای تعاملی ادغام کرد.
تجربه نوآورانه
در Sony Design، ذهنهای خلاق همیشه به دنبال راههای جدیدی برای تبدیل فناوریهای پیشرفته هستند
تجربیات سرگرمی برای لذت بردن از جهان.
منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/ghostbusters/
(L) هنرمندی از شکارچیان ارواح کتاب کمیک تصاویری را برای فیلم آموزشی مدیریت می کند.
(R) دو شرکت کننده در این تجربه شرکت می کنند.*
آموزش تازه کار GHOSTBUSTERS در یکی از استودیوهای فضای باز Sony Pictures برگزار شد.
کامل با ماشین ها و قطعاتی از فیلم اصلی.