پنجره انواع پنجره مزایا و معایب آن پرشین سازه | elitarchgroup

در ساخت انواع پنجره، پنجره‌های شیب‌دار برای سقف‌های شیب‌دار در نظر گرفته‌شده‌اند. آن‌ها تهویه و روشنایی اتاق را فراهم می‌کنند، همچنین حس زیبایی به اتاق می‌بخشند. ارسی یک پنجره مشبک از جنس چوب است که داخل هر شبکه ، شیشه های کوچک رنگی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. هم نشینی این شیشه های رنگی ، جلوه بسیار زیبایی را به وجود می آورد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. شیشه های رنگی نور خورشید را از خود عبور می دهند و نقش های بسیار زیبایی را به وجود می آورند. ارسی یک پنجره مشبک از جنس چوب است که داخل هر شبکه ، شیشه های کوچک رنگی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

سهروردی محله ای با خانه های متنوع برای هر سلیقه ای

پنجره انواع پنجره مزایا و معایب آن پرشین سازه | elitarchgroup

این شیشه در روز نور خارجی را بازتاب داده و باعث کاهش نفوذ نور خورشید می‌شود و در شب به صورت برعکس همین حالت عمل می‌کند. حتی در صورت استفاده از شیشه دو جداره، قسمت آهنی پنجره صدا و حرارت را عبور می‌دهد و عملا استفاده از شیشه مناسب هم کمکی به کارآیی پروفیل آهنی نمی‌کند. قابلیت نفوذ آب دارد و به دلیل تغییر حالت، استفاده از پنجره چوبی در نقاط مرطوب توصیه نمی‌شود. جنس چوب به خودی خود احساس گرما و صمیمت بیشتری به فضا می‌بخشد، اما با این حال امکان رنگ کردن آن هم وجود دارد. استفاده از قاب چوبی برای مناطق مرطوب محدودیت دارد چرا که ممکن است به دلیل رطوبت هوا، دچار ترک‌خوردگی یا پوسیدگی شوند. بازشونده محوری از بهترین حالات بازشو برای پنجره های آلومینیومی دایره ای شکل می باشد.

ویژگی پنجره یو پی وی سی

این پنجره‌ها قابل باز و بسته شدن هستند و محور آن‌ها بر روی یک محور قطری قرار می‌گیرد. پنجره‌های شیب دار را بسیاری از ما دیده و یا از آن استفاده کرده ایم. پنجره‌های UPVC لولایی شیب دار بر اساس نحوه باز شدن به این نام شهرت پیدا کرده اند. این پنجره‌ها از سمت بالا به وسیله لولایی که در پایین قرار دارد، باز می‌شوند. چرا که در یک طرف این پنجره‌ها لولایی وجود دارد، که امکان باز و بسته شدن پنجره را فراهم می‌کند.

  • پنجره های دوجداره با هدف کمک به کاهش آلودگی صوتی و همچنین حفظ انرژی گرمایشی و سرمایشی ساختمان ها طراحی شده اند.
  • علت نام گذاری این نوع از پنجره‌های یو پی وی سی به فولکس واگنی شباهت باز طراحی الکتریکال شدن آنها است.
  • نوع ترمال بریک عایق خوبی در برابر صدا و گرما و از استحکام بالایی برخوردار است و این ویژگی‌ها باعث بالا رفتن قیمت آن‌ها می‌شود.
  • علاوه بر این برای بهبود چشم انداز خانه می‌توان پروفیل‌های آلومینیومی را در ابعاد و حجم کوچکتری شکل داد و ساخت.
یکی از نکات مهم که در طول عمر و دوام پنجره‌های upvc موثر است نحوه نگهداری آنها است. مقاوم در برابر تغییرات آب و هوا، این پنجره‌ها در برابر تغییرات دمای هوا تغییر شکل نمی‌دهند. یکی دیگر از معایب آلومینیوم آسیب پذیری آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی است که در طول زمان نیز این موضوع تشدید می‌شود.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida