پلنیوم باکس کانال باکس تهویه سان

نصب جعبه توزیع هوا به یکی از سه شیوه نصب بر روی دیوار، سقف کاذب مثل کناف و سقف اصلی اتاق امکان‌پذیر است. جهت نصب پلنیوم باکس از پیچ و مهره خاصی استفاده نشده و از لبه‌های خم‌دار و بست‌های خرچنگی برای اتصال بخش‌های جعبه توزیع هوا کمک گرفته خواهد شد. با توجه به حساسیت فنی و بصری در نصب پلنیوم، بهتر است تجهیزات مربوط به سیستم هوارسانی توسط افراد متخصص انجام شود. پلنیوم در زیرمجموعه فیلتر باکس بوده و با کارایی مثبت خود از ورود آلودگی به جریان هوا جلوگیری خواهد نمود.

پلنیوم باکس و موارد استفاده آن

ازآنجاکه دریچه‌های خطی واسلوت به‌صورت دکوراتیو و در طول‌های بالا کار می‌شوند و امکان هوادهی یکنواخت در طول بالای دریچه وجود ندارد. استفاده از پلنیوم باکس به‌منظور ایجاد اختلاط کافی هوا و توزیع یکسان هوا در طول، امری لازم و مهم است. پلنیوم باکس‌ها معمولا در طول بالا با ورودی‌های گرد به فواصل حداکثر ۱/۲متر پشت دریچه‌های خطی نصب می‌شوند.

کانال هوا باکس تبدیل فلکسی به کانال

3-امکانِ ساخت در انواعِ سایز و ابعادِ متنوع ،با درنظرگرفتنِ شرایطِ سقفِ کاذب. این است که مجرا یک لوله ، لوله یا کانال است که هوا یا مایع را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کند در حالی که پلنوم (فیزیک) فضایی کاملاً پر از ماده است. به طور معمول ، سیستم های داکت HVAC از ورق فلز ساخته می شوند ، اما ممکن است از مواد مقاوم در برابر حرارت دیگر مانند فایبرگلاس یا پلاستیک عایق استفاده شود.

پلنیوم باکس کانال باکس تهویه سان

جعبه پلنیوم منجر به تعادل در فشار هوا شده و پخش هوا را کاملا تدریجی و مناسب کانال باکس انجام می دهد. در ادامه این مطلب با طراحی پلنیوم باکس و مزایای استفاده از آن آشنا خواهیم شد. علاوه بر افزایش زیبایی در نمای بصری ساختمان به پخش جریان متناوب و مطبوع هوا در محیط داخلی ساختمان کمک خواهد کرد.

  • از طرفی این نوع از پلونیم‌ها را به‌ راحتی می‌توان به عایق‌های صوتی و حرارتی مجهز کرد، در واقع این مدل از باکس‌ها برای انتقال هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • کاربران می توانند با توجه به ابعاد و اندازه‌های که در دسترس دارید، همچنین شرایط سقف کاذب، طول و عرض دریچه‌های خطی و … پلنویم باکس خود را سفارش دهند.
  • بسته به میزانِ طول پلنیوم باکس، امکانِ تعبیه و طراحی یک تا چند ورودیِ هوا در بدنه‌ی آن وجود دارد.
  • استفاده از مدل‌های متنوع دریچه هوا در انتهای سیستم هوارسانی به پخش بهتر جریان هوا کمک خواهد نمود.
به طور کلی پلنیوم باکس به عنوان توزیع کننده هوا به صورت یکنواخت فعالیت می کند. این باکس یکی از تجهیزات جدید در صنعت تهویه می باشد که 0 تا 100 در این مقاله در این باره صحبت کرده ایم. از باکس های گوناگون می توان به باکس پشت دریچه های سقفی چهارطرفه ی تایلی و یا دیگر انواعِ دریچه ها اشاره نمود. به منظور اختلاط بهتر هواي پشت دريچه هاي خطي ، اسلوت و قوسي لازم است تا پلنوم باكس در پشت هر دريچه نصب شود. محصول فوق می تواند با استفاده از خرچنگی یا بست وسط پلنیوم به دریچه اسلات فیکس گردد. همچنین میتوان آن را به صورت پروفیل در زیر نشیمن گاه پلنیوم یا پیچ ساپورت از سقف فیکس کرده و دریچه اسلات را بر روی آن نصب کرد.

نظرات ثبت شده برای پلنیوم باکس

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida