نکاتی برای عکاسی پرتره با استفاده از Sony A7R V توسط رضا ملایری – sonyalpharumors

من شخصاً عاشق استفاده از این دوربین برای عکاسی پرتره هستم و اخیراً آن را در طول یک جلسه پرتره به سرعت انجام می دهم. فوکوس دقیق بود و تصاویر جزئیات و رنگ های شگفت انگیزی را تولید می کردند.

این ویژگی یک تغییر دهنده بازی برای پرتره است، اما می تواند برای آن بسیار مفید باشد عکاسی عروسی. لحظات حساسی در طول عروسی وجود دارد که در آن حفظ تمرکز بر روی یک موضوع خاص دشوار است. به عنوان مثال، این می تواند درست باشد زمانی که عروس در حال راه رفتن از کنار همه مهمانان است و راه خود را به سمت پایین می رود.

این پست مهمان از رضا ملایری است. تمامی عکس ها از رضا ملایری و با اجازه وی استفاده شده است.

نکاتی برای عکاسی پرتره، با استفاده از Sony A7R V
توسط رضا ملایری

A7R V دوره جدیدی از نوآوری را برای سونی آغاز می کند. این دوربین نسل بعدی تصویربرداری هوش مصنوعی را در دوربین‌های آلفا رهبری می‌کند و نوآوری‌های دیگری را ارائه می‌کند که کاملاً جدید برای مجموعه سونی هستند.

فوکوس خودکار نسل بعدی

Sony A7R V برای عکاسی پرتره

این واحد پردازش هوش مصنوعی اختصاصی اولین در نوع خود در هر دوربین آلفا است. تشخیص سوژه و دقت فوکوس خودکار A7R V را به سطح دیگری می برد. برخلاف دوربین‌های آلفای قبلی که عمدتاً از ردیابی چشم و سر برای فوکوس خودکار استفاده می‌کردند، A7R V از اطلاعات دقیق در مورد شکل انسان و تخمین ژست برای تشخیص دقیق سوژه‌های خود استفاده می‌کند.

نمایشگر 4 محوره چند زاویه ای جدید

عکاسان پرتره و عروسی از سیستم جدید فوکوس خودکار هوش مصنوعی بهره‌مند خواهند شد، زیرا الگوریتم پیش‌بینی شکل انسان از هر فناوری فوکوس خودکار دیگری قبل از آن بهتر است. A7R V می تواند چهره و چشم ها را با دقت بسیار بیشتری نسبت به سایر دوربین ها پیدا کند و روی آنها فوکوس کند. ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند ثبت چهره را ارائه می‌کند که به عکاسان پرتره و عروسی اجازه می‌دهد تا تمرکز خود را روی سوژه‌های خود حفظ کنند، حتی زمانی که چهره‌ها یا موانع دیگری از جلوی دوربین عبور می‌کنند.




منبع: https://www.sonyalpharumors.com/tips-for-portrait-photography-using-the-sony-a7r-v-by-reza-malayeri/

با ویژگی ثبت چهره A7R V، این دیگر یک سناریوی چالش برانگیز نخواهد بود. شما به راحتی می توانید چهره عروس را ثبت کنید و مطمئن شوید که دوربین کاملاً روی او متمرکز است.

به عنوان مثال، یکی از لنزهای مورد علاقه من برای عکاسی با A7RV، لنز من است لنز مستر Sony FE 50mm f/1.2 G. تئوری سنتی سرعت شاتر حکم می کند که من با فاصله کانونی 2 برابر سرعت شاتر 1/100 عکاسی کنم. این ممکن است برای اکثر دوربین های با وضوح پایین کافی باشد. اگرچه، با توجه به اینکه A7R V داده‌های بیشتری را برای هر تصویر می‌خواند، من معمولاً برای ایمن بودن آن را دو برابر می‌کنم.

برخی از لنزهای مورد علاقه من برای استفاده با A7R V عبارتند از:

استودیو و عکاسی محصول یکی دیگر از لباس های قوی A7R V است زیرا دارای وضوح 61 مگاپیکسل است. این برای ایجاد عکاسی و ایجاد جزئیات محصول بسیار مفید است چاپ های بزرگ برای بیلبوردها عکاسانی که از طبیعت بی‌جان عکاسی می‌کنند، عاشق عکس‌هایی با وضوح فوق‌العاده بالا خواهند بود که می‌توانند با حالت تغییر پیکسل در A7RV ایجاد کنند. این دوربین می تواند با استفاده از تغییر پیکسل 4 یا 16 عکس بگیرد. سپس می‌توان آن را در نرم‌افزار Imaging Edge سونی ترکیب کرد تا یک تصویر 240 مگاپیکسلی نهایی تولید کند. این ویژگی در A7R IV نیز موجود بود، اما A7RV با استفاده از هوش مصنوعی برای محاسبه حرکات جزئی در صحنه، آن را بهبود بخشیده است.

عکاسان صفحه نمایش کج را ترجیح می دهند که به سبک محتاطانه تری از “تصویربرداری از لگن” اجازه می دهد. فیلمبرداران صفحه‌ای را ترجیح می‌دهند که برای نمایش صحنه در حین فیلم‌برداری به جلو برگردد. این همیشه منجر به یک مبادله در هنگام انتخاب یک نوع نمایشگر بر دیگری شده است.

تنظیمات در Sony A7R V

سیستم فوکوس خودکار جدید در A7R V بسیار شگفت انگیز است عکاسی پرتره. دوربین‌های آلفای قبلی که از ردیابی چهره و چشم برای به دست آوردن فوکوس برای پرتره استفاده می‌کردند. اگرچه، تراشه هوش مصنوعی جدید A7R V از اطلاعاتی در مورد وضعیت بدن انسان برای تمرکز روی سوژه ها استفاده می کند. این یک مزیت بزرگ برای عکاسان پرتره از چند جهت است.

چه کسی باید دوربین A7R V را بخرد؟

با وجود تمام فعالیت‌ها، تنظیمات برای تغییر، و تنظیم نور، به راحتی می‌توان از سرعت شاتر خود چشم‌پوشی کرد. شما از یک سیستم قوی IBIS مانند این کمک دریافت خواهید کرد. این برای عکاسی پرتره و سناریوهای دیگر مانند عکاسی در نور کم و فیلم‌سازی با دست ضروری است.

تثبیت کننده تصویر 5 محوره اپتیکال پیشرفته در بدنه

برای حفظ ارتباط خوب با سوژه خود، باید ریتمی ایجاد کرده و حفظ کنید و مطابق با سرعت عکس های خود جریان داشته باشید. عدم نیاز به کاهش سرعت هر عکس برای فوکوس بر روی کادربندی دقیق یک مزیت بزرگ برای عکاسی پرتره است. همچنین خوب است که آزادی خلاقیت بیشتری در نوشتن پرتره های خود داشته باشید، زیرا 61 مگاپیکسل جزئیات بسیار زیادی برای بازی کردن است.

با نمایشگر جدید 4 محوره چند زاویه ای A7R V، بحث در مورد اینکه آیا صفحه نمایش کج یا چرخاننده بهترین است، دیگر وجود ندارد. نمایشگر جدید می تواند هر دو را انجام دهد، بنابراین برای استفاده برای عکاسی و فیلمبرداری راحت است.

ثبت چهره و حافظه

علاوه بر سیستم فوکوس خودکار هوش مصنوعی جدید، A7R V ویژگی بسیار مفید دیگری برای عکاسی پرتره دارد. ثبت چهره به شما این امکان را می دهد که از چهره سوژه های خود عکس بگیرید و ثبت کنید و انتخاب کنید که دوربین کدام چهره را باید در اولویت قرار دهد. این زمانی مفید است که در حال عکاسی پرتره در موقعیت هایی هستید که ممکن است چهره افراد دیگر برای دوربین قابل مشاهده باشد و باعث تغییر فوکوس و در نهایت از دست دادن عکس شود.

یکی از بزرگترین مشکلات استفاده از چهره و چشم برای فوکوس این است که سوژه شما ممکن است همیشه رو به دوربین نباشد. این موضوع به لطف الگوریتم جدید هوش مصنوعی در A7R V کاملاً نفی شده است. از کل فرم و شکل بدن انسان برای حفظ فوکوس دقیق روی یک سوژه استفاده می کند. اگر سوژه شما بچرخد، از عینک یا ماسک استفاده کرده باشد، A7R V می‌تواند حالت‌ها، حرکت سر و سایر داده‌های یادگیری عمیق را برای فوکوس دقیق‌تر از هر دوربین قبلی پیش‌بینی کند.

داشتن یک سنسور با وضوح بالا انعطاف پذیری را برای عکاسان پرتره فراهم می کند. دریافت ترکیب بندی عالی در دوربین دیگر مهم نیست. وضوح و جزئیات کافی برای برش و کادربندی مجدد عکس‌هایتان در پس‌تولید وجود دارد. این امر فشار را از نیاز به کند کردن جریان شما برای کامل کردن هر عکس در محل کاهش می دهد.

سونی بالاخره به عکاسان پرتره نمایشگری داد که همه ما آرزویش را داشتیم. قبل از عرضه A7R V، همیشه بحث بین این بود که کدام سبک نمایشگر برای عکاسی و فیلمبرداری بهترین است.

تیراندازان و فیلمسازان هیبریدی نیز A7R V را برای ویدیو دوست خواهند داشت. ویدیوی 8K آن به همراه جبران تنفس فوکوس، حالت‌های تشخیص سوژه با هوش مصنوعی در ویدیو و تثبیت بیشتر هنگام فیلم‌برداری دستی در دسترس است.

نتیجه

این نوآوری در سراسر A7R V ادامه دارد، زیرا بهترین IBIS را در هر دوربین آلفا ارائه می دهد. این شامل بیش از هشت مرحله کاهش لرزش در دوربین برای عکس و فیلم است. اگر الگوریتم‌های پردازش هوش مصنوعی جدید و IBIS بهبود یافته در حال حاضر نوآوری کافی نبود، سونی یک صفحه نمایش چند زاویه‌ای 4 محوره جدید نیز اضافه کرد.

سنسور 61 مگاپیکسلی فول فریم با نور پشت

عکاسی پرتره چیزی نیست که معمولاً با استفاده از سه پایه انجام شود. ایجاد پرتره های زیبا نیازمند حرکت زیاد بین دوربین و سوژه است. با توجه به نیاز به جابجایی و حساسیت اضافه ای که حسگرهای با وضوح بالا برای حرکت دارند، هشت استاپ بهبود یافته IBIS برای عکاسی پرتره ایده آل است.

من شخصاً قصد دارم هنگام حضور در مکان، یک تصویر کمی بیش از حد ترکیب بندی کنم، زیرا می دانم که مدتی را در پست صرف می کنم تا ترکیب بندی دقیقی را که مناسب هر تصویر است کامل کنم.

هنگام عکاسی پرتره با چنین دوربینی با وضوح بالا مانند A7R V یک نکته مهم را باید در نظر داشت. این دوربین برای هر تصویری که ایجاد می شود 61 میلیون پیکسل وضوح پردازش می کند. این بدان معناست که نسبت به هر حرکتی در صحنه بسیار حساس‌تر است، زیرا دائماً مجبور است داده‌های زیادی را بخواند. در مقایسه با عکاسی با دوربینی که رزولوشن کمتری برای خواندن از سنسور دارد، به رویکرد متفاوتی برای سرعت شاتر نیاز دارد. اساسا، شما باید به سمت استفاده از نسبت فاصله کانونی به سرعت شاتر بسیار بالاتر از دوربین های با وضوح پایین تر متمایل شوید.

عکاسان منظره نیز از پیشرفت هایی که A7R V ارائه می کند را دوست خواهند داشت. این دوربین دارای محدوده دینامیکی شگفت انگیز 15 استاپ در ISO 100 پایه، فضای زیادی برای برش با 61 مگاپیکسل است و به لطف هشت استاپ بهبود یافته IBIS، تصاویر واضحی ارائه می دهد. تشخیص موضوع هوش مصنوعی اکنون شامل انسان ها، پرندگان، حیوانات، حشرات، قطارها، اتومبیل ها و هواپیماها می شود. این در هنگام عکاسی از مناظر دست به دست می شود، مناظر شهری، و طبیعت

اگرچه A7R V از همان سنسور تصویربرداری Exmor R CMOS 61 مگاپیکسلی با نور پشت استفاده می کند. A7R IV، با موتور قدرتمند پردازش تصویر BIONZ XR ارتقا یافته است پرچمدار سونی آلفا 1و یک واحد پردازش هوش مصنوعی جدید با یادگیری عمیق را معرفی کرد.

سیستم IBIS در A7R V قوی است و می تواند به جبران سرعت شاتر کمتر کمک کند، اما من همیشه این تنظیم را در ذهن دارم. با اطمینان از اینکه هنگام عکاسی پرتره از نسبت فاصله کانونی به سرعت شاتر 4 برابری استفاده می کنم، مطمئن می شوم که تصاویر واضحی دارم.

با در نظر گرفتن این موضوع، من تمایل دارم با آن تیراندازی کنم لنزهای G Master سونی. بومی ماندن تضمین می کند که با دوربینم حداکثر کارایی و قدرت تفکیک را دارم.

لنزهای Sony A7R V

من آن را به خصوص برای عکاسی پرتره دوست دارم. به من این امکان را می دهد که به راحتی آن را برای عکاسی عمودی پایین بیاورم. امیدوارم سونی این نمایشگر جدید را به کل مجموعه دوربین های آلفا و FX در حرکت رو به جلو بیاورد. صفحه نمایش جدید A7RV نه تنها راحت تر است، بلکه بزرگتر است، وضوح بالاتری دارد و اولین نمایشگر دوربین آلفا است که دارای پنل LCD رنگی 10 بیتی است.

A7R V یک دوربین همه کاره است که با جدیدترین و بهترین فناوری سونی ساخته شده است. بالاترین وضوح دوربین های آلفا، فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی و مشخصات ویدیویی شگفت انگیز را ارائه می دهد.

را Sony Alpha a7R V اولین دوربین آلفا فول فریم است که دارای تصویربرداری با وضوح بالا با فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی است. سونی بهترین فناوری خود را در A7R V قرار داده است و آن را “بهترین کیفیت تصویر برای بدنه آلفا” می نامد. در تجربه شخصی من، A7R V هنگام عکاسی پرتره عملکرد عالی را نشان می دهد.

ویژگی های کلیدی Sony A7R V

صفحه نمایش چند زاویه ای 4 محوره هم به عکاسان و هم برای فیلمسازان پاسخ می دهد، در حالی که هشت ایستگاه IBIS عکاسی و فیلم سازی با دست را بهبود می بخشد. حالت‌های تشخیص سوژه اضافی گزینه‌های بیشتری را برای ردیابی و فوکوس دقیق روی سوژه‌ها به سازندگان ارائه می‌دهند. همچنین دوربین‌های هیبریدی به ویدیوهای 8K و تعداد زیادی عملکرد ویدیویی دیگر دسترسی دارند. Sony Alpha A7RV واقعاً دوربین رویایی یک خالق هیبریدی است.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida