شرکت سونی – سونی سرویس “محیط اختلاط مجازی 360” را برای تولید صدای فراگیر راه اندازی کرد

برای جزئیات بیشتر، لطفا به آدرس زیر مراجعه کنید.

『MDR-MV1』


منبع: https://www.sony.net/corporate/information/news/202304/23-017E/

فناوری صدای فضایی که از هدفون برای بازتولید محیط میدان صوتی استودیو استفاده می کند

360 Virtual Mixing Environment

Tatsuya Maeda، رئیس و مدیر عامل Media Integration, Inc.، گفت: “با 360VME، سازندگان می توانند آزادانه یک بوم سه بعدی را حتی با هدفون نقاشی کنند.” توانایی بیان موسیقی به عنوان یک صحنه فضایی در هر مرحله از ترکیب، تنظیم، میکس، و غیره یکی از اهداف تولید موسیقی است. MIL Studio یک استودیوی پیشرفته است که قادر به ارائه یک میدان صوتی همه جانبه است. امیدواریم سازندگان دنیای جدیدی از موسیقی را در کنار حوزه صدا تجربه کنند.4 از MIL Studio بازتولید شده توسط 360VME.”

کارخانه هیت

یک سرویس اندازه گیری برای ایجاد داده های پروفایل شخصی 360VME ارائه خواهد شد و انتظار می رود در ماه ژوئن از سه استودیو در ایالات متحده و ژاپن در دسترس باشد: The Hit Factory (نیویورک)، Gold Diggers Sound (لس آنجلس) و MIL Studio (توکیو). ). سونی به کار خود برای ارائه خدمات اندازه گیری در استودیوهای مختلف ادامه خواهد داد.

نظرات استودیوهای ارائه دهنده خدمات اندازه گیری

MIL Studio

شرکت سونی (“سونی”) از راه اندازی سرویس اندازه گیری و نرم افزار اختصاصی خود برای محیط اختلاط مجازی 360 (“360VME”) خبر داد، یک فناوری صدای فضایی که از هدفون برای بازتولید محیط میدان صوتی یک استودیو مرجع با دقت بالا استفاده می کند. با افزایش محتوای صوتی فضایی در موسیقی، فیلم و بازی، محیط مانیتور استودیوهای تولیدی در حال تبدیل شدن به چند کاناله است. به طور معمول، تولید محتوای صوتی فضایی عموماً در استودیوهای مجهز به محیط های چند بلندگو انجام می شد و تعداد استودیوهای سازگار محدود بود. 360VME از سازندگان با بازتولید میدان صوتی یک استودیوی چند کاناله با هدفون پشتیبانی می کند تا بتوانند محتوای صوتی فضایی را تقریباً از هر کجا ایجاد کنند.
با استفاده از سرویس اندازه‌گیری، سازندگان می‌توانند به دقت ویژگی‌های شنوایی خود را در استودیو اندازه‌گیری کنند و داده‌های پروفایل 360VME را سفارشی‌سازی کنند. با استفاده از داده های پروفایل و نرم افزار اختصاصی، هدفون به صورت مجازی محیط میدان صوتی استودیو را بازتولید می کند. این به کاربران امکان می دهد محتوای صوتی فضایی با کیفیت استودیو مانند “360 Reality Audio” تولید کنند1تقریباً در هر مکانی. سونی با سه استودیو تأثیرگذار در ایالات متحده و ژاپن شریک می‌شود و هر استودیو خدمات اندازه‌گیری و نرم‌افزار اختصاصی را در ژوئن آغاز خواهد کرد.2.
علاوه بر این، MDR-MV1 سونی، یک پشت باز3 هدفون مانیتوری که قرار است به تازگی منتشر شود، عملکرد 360VME را به حداکثر می‌رساند و با استفاده از آنها در کنار هم، سازندگان می‌توانند محیط میدان صوتی استودیو را با دقت بالاتری تولید کنند.


  • 1:360 Reality Audio از فناوری صدای فضایی مبتنی بر شی سونی برای ارائه یک تجربه موسیقی فراگیر استفاده می‌کند که دقیقاً مانند حضور در یک کنسرت زنده یا با هنرمند در حال ضبط در استودیو است.

  • 2:لطفاً برای تاریخ دقیق شروع با هر استودیو تماس بگیرید.

  • 3:ساختاری که از نظر صوتی محفظه را مسدود نمی کند.

1. خدمات اندازه گیری در سه استودیو در ایالات متحده و ژاپن

همزمان با راه اندازی سرویس 360VME، سونی هدفون مانیتور باز “MDR-MV1” را برای سازندگانی عرضه می کند که می توانند عملکرد 360VME را به حداکثر برسانند.
MDR-MV1 برای سازندگانی که به دنبال بیان فضایی هستند و می توانند میدان صوتی را با ساختار پشت باز خود به دقت بازتولید کنند ایده آل است.
لطفاً برای جزئیات بیشتر در مورد “MDR-MV1” به سایت محصول مراجعه کنید.

تروی ژرمانو، مالک و رئیس The Hit Factory می گوید: «The Hit Factory از سال 2019 از محیط تولید 360 Reality Audio پشتیبانی می کند و همچنین بسیاری از تجهیزات صوتی دیجیتال پیشرو در صنعت سونی را در 40 سال گذشته نصب کرده است. “360VME امکانات بی پایانی را برای ایجاد موسیقی همهجانبه مانند صدای واقعیت 360 باز می کند. ما با سونی در ترویج این فناوری میکس جدید و عالی همسو هستیم.”

صدای جویندگان طلا

11 آوریل 2023

نرم افزار اختصاصی برای ارائه محتوای صوتی فضایی برای هدفون با استفاده از داده های پروفایل 360VME در دسترس خواهد بود.5 در ژوئن پیش بینی می شود. این نرم افزار در ارتباط با نرم افزار Digital Audio Workstation و “360 WalkMix Creator” کار می کند.6برای بازتولید مجازی محیط میدان صوتی استودیو با هدفون.


  • 5:پس از اجرای خدمات اندازه گیری در استودیو توسط هر استودیو ارائه می شود.

  • 6:نرم‌افزار افزونه‌ای از Audio Futures, Inc. که تولید محتوای صوتی 360 واقعیت را در ایستگاه‌های کاری صوتی دیجیتال اصلی امکان‌پذیر می‌سازد. کلیک اینجا برای جزئیات

3. هدفون مانیتور “MDR-MV1” که می تواند عملکرد 360VME را به حداکثر برساند

“از سال 2019 استودیو 6 در Gold Diggers Sound به عنوان یک محیط صوتی فراگیر 360 Reality Audio مجهز شده است.” Simon Horrocks، مدیر استودیو Gold Diggers Sound گفت. “ما صدها رکورد 360 Reality Audio را میکس کرده ایم و مستقیماً با Sony کار کرده ایم تا به معرفی صدای فضایی به صنعت موسیقی کمک کنیم. 360VME به سازندگان بیشتری اجازه می دهد از سال ها تجربه ما بهره مند شوند.”

2. تهیه نرم افزار اختصاصی

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida