خرده فروشی BCN مقاله جالبی ارسال کرد فروش دوربین ZV سونی رونق گرفت و اکنون 48.4 درصد از حجم فروش (تعداد دوربین) و 22.9 درصد از ارزش فروش (کل درآمد در تجارت دوربین) را به خود اختصاص داده است. این به معنای جدید است ZV-E1 و جدید ZV-1II فوق العاده خوب می فروشند
در اینجا متن ترجمه شده توسط گوگل از مقاله حاوی اظهارات مدیر سونی یوکی سایتو است:
- VLOGCAM سونی عملکرد خوبی دارد. ما از یوکی سایتو، مدیر ارشد بخش سرگرمی های تصویربرداری سونی، که مسئولیت کسب و کار VLOGCAM را بر عهده دارد، در مورد رازهای موفقیت آن پرسیدیم:
‘VLOGCAM بهعنوان دوربینی منتشر شد که ما میخواستیم جوانترها از آن استفاده کنند، و در هستهی آن vlogging، در مواجهه با بازار دوربین که به سرعت در حال کوچک شدن است، استفاده کنند. به ویژه جوانان از نسلی هستند که گرفتن عکس و فیلم با گوشی های هوشمند (تلفن های هوشمند) برایشان امری عادی است. دوربین ها پسر عموی دور هستند. پیر شدن کاربران دوربین نیز مدت هاست که در راه است. تا زمانی که بازار دوربین نتواند محور جدیدی ایجاد کند که برای نسل جوان جذاب باشد، به ناچار محکوم به یک جمعیت سالخورده خواهد شد و ناپدید می شود. اینجاست که Vlog ها وارد می شوند. - “mofu-mofu چشم نواز و زیبا است و در بازاریابی موفق بوده است. همچنین یک موفقیت بازاریابی بود. اساسا، این یک راه حل برای بهبود کیفیت صدای ویدیوهای ضبط شده در خارج است. این اولین بار است که mofu-mofu را به عنوان جزئی از دوربین اضافه می کنیم” (مدیر ارشد سایتو).
- میانگین قیمت واحد ZV-E10 در زمان عرضه 76000 ین بود. این استراتژی کم هزینه بسیار جواب داد و ZV-E10 به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد و به طور مداوم از نظر فروش واحد در بازار دوربین های قابل تعویض با لنز در رتبه اول یا دوم قرار گرفت. مدیر ارشد سایتو می گوید:قیمت پایین قطعا یکی از دلایل محبوبیت آن است. با این حال، ما قیمت را به زور پایین نیاوردیم، و همچنین سودآور است. من فکر می کنم مفهوم Vlogger با مشتریانی که می خواهند با ویدیو شروع کنند و برای اولین بار دوربین می خرند، مناسب است.
- آنچه ما بیشتر از همه می خواهیم انجام دهیم این است که دامنه سازندگان را گسترش دهیم و از آنها حمایت کنیم. مخصوصاً برای سازندگان جوان، ZV-E10 به آنها کمک می کند تا اولین قدم های خود را بردارند.
- فروش ZV-E1 در ماه اول عرضه ضعیف بود که بخشی از آن به دلیل قیمت بالای آن بود. وقتی از مدیر ارشد سایتو پرسیده شد که آیا قیمت خیلی بالاست، گفت:با این کیفیت، ما فکر می کنیم یک خط معقول است،” و ”ما باید بستری را برای کاربرانی که میخواهند به سطح بعدی بروند فراهم کنیم.»
اساساً به نظر می رسد که خط ZV کسب و کار دوربین سونی را نجات می دهد. از سوی دیگر، آمار کمی ناعادلانه است: امسال سونی فقط دوربینهای ZV جدید را معرفی کرد و هیچ دوربین آلفای «معمولی» نداشت، بنابراین کاملاً واضح است که فروش ZV در نمودارها قوی به نظر میرسد!
–
از طريق Digicameinfo
منبع: https://www.sonyalpharumors.com/sonys-vlogcam-series-accounts-for-48-4-of-unit-sales-growing-into-a-pillar-of-the-digital-camera-business/