کرولر گوگل که به اصطلاح به آن گوگل بات هم گفته می شود، وظیفه اصلی ایندکس صفحات وب را بر عهده دارد. بهبود تجربه کاربری برای خزنده های گوگل می تواند شامل بهینه سازی هاست، صفحات دارای پارامتر، صفحات بدون محتوای غنی، جلوگیری از کنیبالیزیشن و … باشد. در گوگل سرچ کنسول (ابزاری رایگان برای تحلیل ارتباط بین کاربر، گوگل و وبسایت) نیز می توانید کرول باجت وبسایت خود را بررسی کنید.
در واقع این نقشه سایت لیستی از URL های مهم سایت شما به همراه اطلاعات دیگری است. ربات های موتورهای جستجو در اولین بازدید از وب سایت شما ابتدا به دنبال فایل robots.txt می گردند. این فایل حاوی دستوراتیست که نحوه تعامل گوگل با وب سایتتان را برای ربات ها تعریف می کند. در صورتی که در وب سایت شما پوشه ها و مسیرهایی وجود دارند که علاقه مند به پایش و ایندکس آنها توسط گوگل نیستید، می توانید از طریق دستوراتی در این فایل ربات های گوگل را از این کار منع کنید. URL ها بایستی به گونه ای انتخاب شوند که کوتاه بوده، خواندن آنها آسان و در یک نگاه از طرف کاربران قابل فهم باشد.
سلام دوست عزیز
وردپرس به صورت اتوماتیک برای هر صفحه یک نسخه RSS تهیه میکند که با آدرس feed ساخته میشود. هر پیامی که در بخش coverage مشاهده میکنید لزوما یک خطا یا مشکل در سایت شما نیست. در کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول همه پیامها را بررسی کرده و در مورد دلیل ایجاد آنها در سرچ کنسول صحبت کردهایم.
Click Through Rate (CTR) یا نرخ کلیک چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟
سئو به کسب و کارها کمک می کند که حضور بیشتری در نتایج جستجو داشته باشند. این کار تجربه کاربری خوبی را ایجاد نمی کند، چرا که کاربران به طور طبیعی تمایل دارند روی تصاویر و تیترها کلیک کنند تا در ادامه چیزی را بخوانند. مطمئنا شما هم نمی خواهید که لینک های داخلی هر یک از مقاله های شما فقط با عبارت “بیشتر بخوانید” باشد.
- آخرین اما نه کم اهمیت ترین نکته این است که Featured snippet های موجود را بررسی و از آنچه برای رقابت با آن مفید است، الهام بگیرید.
- اگر در سایتی لینکی قرار دهند که از طریق آن بتوان به سایتهای دیگر رسید به آن بک لینک میگویند.
- شما در این پکیج، سئو از مبتدی تا پیشرفته را آموزش میبینید و در هر سطحی از سئو باشید، به یک متخصص حرفهای تبدیل خواهید شد.
- در نظر داشته باشید که محتوای باکیفیت زمانبر است و نیاز به تحقیق زیادی دارد.
- سایت مپ به طور ساده، لیستی از همه صفحات سایت شما است و به عنوان یک نقشه راه برای موتورهای جستجو در سایت شما عمل می کند.
سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳
در تمام صفحات مقالات سایت یک فرم survey قرار دادیم با یک سوال ساده “آیا از محتوا و کیفیت صفحه راضی بودید؟” پاسخ فقط بلی و خیر بود. توسط این روش در طی مدت دو ماه متوجه شدیم کاربران آن سایت چه نوع محتواهایی می خواهند. بدین ترتیب با بهینه کردن محتواهای دارای نارضایتی، شرایط آنها بهبود یافت و همچنین محتواهای آینده نیز طبق استاندارد و اصول جدید رضایت کاربران انجام شد. نتیجه این عمل در میزان بازدید، مدت زمان ماندگاری و سئو سایت بسیار مطلوب بود. این اصطلاح مخففSearch Engine Optimization به معنی بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو است. با استفاده از این تکنیک میتوانید سایت خود را به صفحه اول و یا حتی انتخاب اول موتور جستجوی گوگل بیاورید.
اگر تجربه و دانش زیادی در زمینه سئو فنی نداشته باشید، بررسی این موضوع برای شما کمی دشوار خواهد بود. اما به طور کلی، باید مطمئن شوید که تمام صفحههای فعال وبسایت شما کد صحیح ۲۰۰ را به موتور جستجو بازمیگردانند. صفحههایی که یافته نشوند یا در حال حاضر وجود نداشته باشند، کد ۴۰۴ را به موتور جستجو بازمیگردانند. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در متن جایگزین تصاویر نیز تأثیر مطلوبی نخواهد داشت. در واقع، اگر نمیتوانید از کلمات کلیدی به شکل طبیعی در متن جایگزین تصاویر استفاده کنید، بهتر است اصلاً کلمات کلیدی را در این بخش به کار نبرید. در اینجا تنها نکته مهم این است که بخش متن جایگزین تصاویر را حتماً کامل کنید و سعی کنید در آن درباره تصویر توضیح دقیق و کاملی بدهید.
Crawling فرآیندی است که طی آن، موتورهای جستجو تیمی از رباتها را، که معروف به خزنده (Crawler) و عنکبوت (Spider) هستند، برای یافتن محتوای جدید و بروزرسانی شده وبسایتها، ارسال میکنند. محتوای سایت میتواند شامل متن، تصویر، صوت، ویدئو، فایلهایی مثل PDF و غیره باشد؛ اما صرف نظر از قالب و فرمت، محتواها از طریق لینکها پیدا میشوند. رباتها کار خود را با گردآوری چند صفحه وب شروع میکنند و بعد با دنبال کردن لینکهای موجود در آن صفحات، URL های جدید را کشف میکنند. در مسیر دنبال کردن لینکها، رباتها محتواهای جدید را نیز پیدا کرده و به ایندکس خود (پایگاه دادهای از URL های کشف شده) که کافئین نام دارد، اضافه میکنند.
سئو تکنیکال (Technical SEO)
یکی از دلایلی که بهروزرسانی محتوا ممکن است تأثیر مثبتی بر رتبه شما داشته باشد این است که گوگل به تعداد دفعات بهروزرسانی صفحات توجه میکند و تمایل به نمایش صفحاتی دارد که اغلب بهروزرسانی میشوند. در حالی که در حقیقت محتواهای طولانیتر در گوگل معمولا رتبه بهتری دارند، اما این تعداد کلمات نیست که باعث کسب رتبه بالاتر میشود. واقعیت این است که پست های طولانی تر معمولاً موضوع را به صورت جامع تر پوشش می دهند. امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سختتر از گذشته شده است و بیشتر جایگاهها بیش از حد اشباع شدهاند. این مسئله بدان معنا نیست که باید کلمه کلیدی هدف را در همه این مکان ها قرار دهید. با اینکه کلمات کلیدی مختلف می توانند موضوعی مستقل برای تولید محتوا باشند، اما همیشه اینطور نیست.