راه حل های نیمه هادی سونی برای عرضه اولین سنسور تصویر CMOS صنعت برای دوربین های امنیتی که به طور همزمان خروجی تمام پیکسلی از تصاویر گرفته شده و خروجی با سرعت بالا از مناطق مورد علاقه را ارائه می دهد.

سونی Semiconductor Solutions Corporation

نمونه ای از نرخ فریم و مشخصات عمودی منطقه مورد نظر

  • مثال 1

    ** قیمت اقلام تولید انبوه به حجم معاملات و عوامل دیگر بستگی دارد.





    ■ نسبت به مدل های معمولی 30 درصد برق کمتری مصرف می کند*3

    الزامات دوربین های امنیتی بسته به مکان و نحوه استفاده متفاوت است. در عین حال، بهینه نگه داشتن تعداد دوربین ها در حداقل برای پایین نگه داشتن هزینه های سیستم ضروری است.


    به لطف فناوری اختصاصی Dual Speed ​​Streaming از SSS، سنسور جدید می تواند به طور همزمان کل تصویر گرفته شده و مناطق خاص مورد علاقه را با نرخ فریم های مختلف خروجی دهد، و امکان ثبت تصویری جامع از صحنه را فراهم می کند و در عین حال اشیاء سریع را نیز با دقت تشخیص می دهد. یک دوربین این طراحی به کاهش هزینه های سیستم کمک می کند. سنسور جدید می‌تواند برای ثبت کل تصویر یک تقاطع در حالی که افراد و اتومبیل‌هایی را که در آن در حال حرکت هستند، ثبت کند، یا برای گرفتن تصویری کلی از یک بزرگراه و همچنین ثبت جزئیات مورد نیاز برای شناسایی شماره پلاک خودروها. سفر بر روی آن


    بیانیه های مطبوعاتی در این وب سایت فقط برای اهداف مرجع تاریخی ارائه شده است.
    لطفاً توجه داشته باشید که برخی از اطلاعات ممکن است از تاریخ انتشار تغییر کرده باشد.


    *4: فناوری که تداوم الکتریکی را از طریق پدهای مس (مسی) متصل هنگام انباشتن بخش پیکسل (تراشه بالا) و مدارهای منطقی (تراشه پایین) فراهم می کند. در مقایسه با سیم کشی از طریق سیلیکون از طریق (TSV)، که در آن اتصال توسط الکترودهایی که در اطراف ناحیه پیکسل نفوذ کرده اند، به دست می آید، این روش آزادی بیشتری در طراحی می دهد، بهره وری را بهبود می بخشد، امکان اندازه فشرده تر و افزایش عملکرد را فراهم می کند.

    ■روش تک نوردهی با محدوده دینامیکی تقریباً 2.5 برابر بیشتر از مدل‌های معمولی*3

    حسگر تصویر جدید از فناوری STARVIS 2 توسعه یافته توسط SSS استفاده می‌کند که از فناوری پردازش منحصربه‌فرد برای افزایش مساحت واحد دریافت نور علیرغم محدودیت‌های اندازه پیکسل استفاده می‌کند و در نتیجه محدوده دینامیکی گسترده‌ای در قالب 5.12 مگاپیکسلی نوع 1/3 ایجاد می‌کند. این طراحی محدوده دینامیکی را تقریباً 2.5 برابر بیشتر از مدل های معمولی ارائه می دهد.*3 در 78 دسی بل، در نتیجه امکان نظارت با دقت بالا را فراهم می کند.

    ■حساسیت بهبود یافته در حوزه مادون قرمز نزدیک، تصاویری با کیفیت بالا در مکان‌های تاریک ارائه می‌کند.

    سنسور تصویر IMX675 CMOS





    نام مدل تاریخ ارسال نمونه (برنامه ریزی شده) قیمت نمونه
    IMX675 1/3-type (6.53 میلی متر مورب) تقریبا. 5.21 مگاپیکسل موثر*2 سنسور تصویر CMOS آگوست 2022 10 دلار آمریکا**
    *1 در میان سنسورهای تصویر CMOS برای برنامه های دوربین امنیتی. از زمان اعلام در 20 ژوئیه 2022.
    *2 بر اساس روش تعیین پیکسل موثر سنسور تصویر.
    *3 در مقایسه با سنسور CMOS IMX335 1/3-type 5.12 مگاپیکسلی موثر SSS.

    ■『Dual Speed Streaming』機能サンプル動画:

    –>

    ویژگی های اصلی

    ■مجهز به پخش جریانی دوگانه برای خروجی همزمان تمام پیکسل از تصاویر گرفته شده و خروجی با سرعت بالا از مناطق خاص مورد علاقه

    سنسور جدید همچنین از STARVIS منحصر به فرد استفاده می کندTM فناوری 2 از SSS که حساسیت بالا و دامنه دینامیکی گسترده ای را ارائه می دهد، اما با مصرف برق تقریباً 30 درصد کمتر از مدل های معمولی،*3 به لطف ساختار انباشته اختصاصی آن.

    همه پیکسل ها: 40 فریم در ثانیه
    مشخصات عمودی (12.5%): 320 فریم در ثانیه

  • مثال 2

    محصول جدید با ساختار دستگاه اختصاصی SSS عرضه می‌شود که در آن بی‌نظمی‌ها در صفحات فرود واحد دریافت نور گنجانده می‌شوند تا نور فرودی را شکسته و در نتیجه نرخ جذب نور نامرئی نزدیک به مادون قرمز را افزایش دهند. این طراحی منجر به حساسیت تقریباً 2.5 برابر بیشتر از مدل های معمولی می شود.*3 امکان ثبت تصاویر با کیفیت بالا حتی در موقعیت های مادون قرمز نزدیک که اغلب در صحنه های تاریک و در شب استفاده می شود.

    لطفاً برای جزئیات بیشتر در مورد سنسورهای تصویر CMOS برای برنامه های امنیتی از وب سایت های زیر دیدن کنید.
















    مشخصات کلیدی
    نام مدل IMX675
    پیکسل های موثر 2608 × 1964 (H x V)، تقریبا. 5.12 مگاپیکسل
    اندازه تصویر مورب 6.53 میلی متر (نوع 1/2.8)
    اندازه سلول واحد 2.0 میکرومتر × 2.0 میکرومتر (H x V)
    نرخ فریم همه پیکسل ها 10 بیت 80 فریم در ثانیه، 12 بیت 60 فریم در ثانیه
    حساسیت 14840 رقم/lx/s
    سطح سیگنال اشباع سنسور (حداقل مقدار) 3895 رقمی
    منبع تغذیه آنالوگ 3.3 ولت
    دیجیتال 1.1 ولت
    رابط 1.8 ولت
    توابع اصلی جریان با سرعت دوگانه، HDR پاک،
    DOL HDR
    خروجی خطوط MIPI D-PHY 2/4
    آرایه فیلتر رنگی آرایه بایر
    بسته سرامیک LGA 12.0 × 9.3 میلی متر


    این حسگر تصویر اولین حسگر در صنعت است*1 استفاده از فناوری Dual Speed ​​Streaming برای خروجی همزمان تمام پیکسل‌ها در یک تصویر گرفته شده با حداکثر نرخ 40 فریم در ثانیه در حالی که مناطق خاص مورد علاقه را با نرخ فریم بالا می‌خواند، شاهکاری که توسط مدارهای بازخوانی اصلی آن ممکن شد. مکان منطقه مورد نظر در قاب را می توان به صورت عمودی همراه با نرخ فریم مربوطه مشخص کرد. بسته به هدف، کاربران می توانند انتخاب کنند که فقط ناحیه لازم را با سرعت بالا بخوانند تا در مرحله بعد با کاهش مقدار داده در مقایسه با روش معمولی خواندن همه پیکسل ها، بار روی سیستم دوربین را کاهش دهند.

    راه حل های نیمه هادی سونی برای اولین بار در صنعت عرضه می شود*1 سنسور تصویر CMOS برای دوربین های امنیتی که به طور همزمان خروجی فول پیکسل را ارائه می کند
    تصاویر گرفته شده و خروجی با سرعت بالا از مناطق مورد علاقه

    همه پیکسل ها: 10 فریم در ثانیه
    مشخصات عمودی (25%): 80 فریم در ثانیه
    اندازه داده ها نسبت به مثال 1 50 درصد کاهش می یابد

  • مثال 3این محصول از ساختار انباشته ای استفاده می کند که از اتصال Cu-Cu استفاده می کند*4 بین واحد پیکسل و واحد مدار، برای دستیابی به یک طرح بهینه برای چندین مدار پردازش سیگنال با سرعت بالا. این منجر به مصرف انرژی به میزان قابل توجهی کمتر می شود، تقریباً 30٪ کمتر از مدل های معمولی.*3 در بسیاری از موارد، دوربین های امنیتی به صورت شبانه روزی کار می کنند و مسائلی مانند هزینه های مصرف برق، تاثیر بر محیط زیست و تولید گرمای دوربین را ایجاد می کنند. با استفاده از این سنسور جدید، تعداد اجزای هیت سینک در سیستم دوربین را می توان کاهش داد، هزینه کلی سیستم را کاهش داد و به کاهش تاثیر بر محیط کمک کرد.

    در یک صنعت ابتدا،*1 سنسور جدید از SSS از فناوری Dual Speed ​​Streaming استفاده می کند تا تمام پیکسل های یک تصویر گرفته شده را با حداکثر سرعت 40 فریم در ثانیه در حالی که به طور همزمان مناطق خاص مورد نظر کاربر را با سرعت بالا خروجی می دهد، تولید کند. استفاده از این سنسور تصویر به یک دوربین منفرد اجازه می دهد تا نه تنها تصاویر جامعی از صحنه ها ارائه دهد، بلکه از تشخیص سریع اشیاء خاص در سطح بالایی از جزئیات نیز پشتیبانی می کند.

    توجه: STARVIS 2 وعلائم تجاری یا علائم تجاری ثبت شده Sony Group Corporation یا شرکت های وابسته به آن هستند.



    منبع: https://www.sony-semicon.co.jp/e/news/2022/2022072001.html

    آتسوگی، ژاپن — شرکت سونی Semiconductor Solutions (SSS) امروز عرضه آتی IMX675 را اعلام کرد، یک سنسور تصویر CMOS از نوع 1/3 برای دوربین های امنیتی با تقریباً 5.12 مگاپیکسل.*2 که به طور همزمان خروجی تمام پیکسل از کل تصویر گرفته شده و خروجی با سرعت بالا از مناطق مورد نظر را ارائه می دهد.

    توسط Kenichiro Yoshida

    Kenichiro Yoshida