راه اندازی تحقیقات برای کاوش و گسترش آینده در حال تکامل فرهنگ “مراسم چای”–Sony Computer Science Laboratories, Inc.

تحقیقات تجربی برای کشف پتانسیل توسعه فرهنگ Chanoyu آغاز می شود

~ معرفی Jakuin، یک اتاق چای که ترکیبی از فلسفه و تکنیک های معماری سوکیا با فناوری دیجیتال است. ~

◆ 3D Chakaiki (رکورد مراسم چای) توسط NeARportation [URL]

JackIn یک علامت تجاری ثبت شده Sony Group Corporation است.

Sabikai و SABIE علائم تجاری ثبت شده Millieme Co.,Ltd هستند.

◆Yukimi Door توسط Squama Yukimi [URL]

اتاق چای Jakuin که اخیراً افتتاح شده است مکانی عملی برای تحقیقات تجربی مشترک در حال انجام فناوری دیجیتال با دیدگاهی به آینده تکاملی برای فرهنگ چانویو است، یک رویکرد جدید بی سابقه در این زمینه. این دو سازمان با ایجاد Jakuin که به ماهیت و معنوی فرهنگ چانویو احترام می‌گذارد و ایجاد تجربیات جدید و در عین حال ترکیب فن‌آوری‌های مختلف تحقیق و توسعه‌شده توسط Sony CSL، از جمله فناوری تقویت انسان، به دنبال همکاری با یکدیگر برای کمک به توسعه فرهنگی و بازپرداخت به جامعه مدرن هستند. *.

اظهارات Jun Rekimoto، معاون مدیر Sony CSL / مدیر آزمایشگاه کیوتو
در عصری که می‌توانیم از فناوری اطلاعات استفاده کنیم تا فوراً ما را از هر کجا به جهان متصل کنیم، ارزش دنیای واقعی که فقط در اینجا و اکنون وجود دارد، مجدداً تأیید خواهد شد. در این میان، اتاق تشریفات چای به طور همزمان یک فضای واقعی اندیشیده شده و بازسازی واقعیت است که جلوه ای شبیه یک کوهستان در وسط یک شهر می دهد. فعالیت‌های تحقیقاتی ما در آینده با این باور انجام می‌شود که ادغام واقعیت و مجازی با حساسیت زیبایی‌شناختی پیچیده و توسعه فناوری و فرهنگ در حالی که به آنها اجازه می‌دهیم یکدیگر را تحریک کنند، به رفاه آینده ما منجر خواهد شد.

چاکایکی اصطلاح ژاپنی برای رکوردی است که بر اساس تجربه حضور در یک مراسم چای، شامل ظروف استفاده شده و غذای سرو شده است و بخش مهمی از تاریخ فرهنگ چانویو است که در طول 490 سال شکل گرفته است. . این موضوع پژوهشی پیشنهاد می‌کند که یک شکل سه‌بعدی از Chakaiki ایجاد شود که به‌طور سنتی به صورت متنی با استفاده از روش بازتولید سه‌بعدی برای بافت‌های مختلف ظروف چای و قنادی‌های چای ضبط می‌شود.

سونی CSL از آزمایشگاه کیوتو خود که در سال 2020 افتتاح شد، برای انجام تحقیقات متمرکز بر تحقق ارزش‌های انسانی استفاده می‌کند و در حال بررسی راه‌هایی برای توسعه فناوری‌های جدید است که به نفع همه مردم است. مؤسسه فرهنگی سابی که در سال 1992 توسط ماساکازو ایزومی، پسر دوم هونسای، پانزدهمین آیموتو (استاد بزرگ چای) اوراسنکه تأسیس شد، همچنین در سال 2022 فعالیت خود را از سر گرفت و تحقیقات و کاربردهای عملی را با هدف توسعه پایدار فرهنگ چانویو انجام داد. از طریق انتقال سنت چانویو و جستجوی ماهیت اصلی این فرهنگ.

مسیر اتاق چای باید هم “باز” ​​باشد (برای نشان دادن مسیر به مهمانان) و هم “بسته” (برای قطع کردن آن از دنیای روزمره بیرون). درهای کشویی کمی باز و sekimori-ishi (سنگ های مانع) قرار داده شده در بیرون این نقش ها را ایفا کرده اند. در این موضوع تحقیقاتی، یک درب شوجی قابل برنامه ریزی با شفافیت تا حدی قابل تنظیم به عنوان وسیله ای برای ایفای این نقش ها در فضای محدود یک اتاق چای در داخل یک دفتر ساخته شده است. با باز کردن نما فقط به اندازه ای که بازدیدکنندگان بتوانند هنگام ورود به اتاق ببینند داخل اتاق چه می گذرد، و پس از ورود به اتاق، میدان دید را ببندند، این الزامات مخالف باز و بسته با یک در برآورده می شود.

◆ عبور از آداب و رسوم با تقویت، توسط JackIn Space [URL]
همکاری با برنامه همکاری اجتماعی دانشگاه توکیو و شرکت چاپ Toppan، Ltd.

موضوعات اصلی تحقیق و توسعه که در Jakuin در زمان انتشار این نسخه گنجانده شده است در زیر توضیح داده شده است. نتایج تحقیقات با استفاده از فناوری اطلاعات مدرن به فضای واقعی بازگردانده می‌شود و تحقیقات مشترک با هدف کمک‌های فرهنگی انجام می‌شود که مسائل ناشی از تجربیات جدید در این فضا را از منظری جدید حل می‌کند.

آموزش مراسم چای یک فرآیند یادگیری است که شامل جسمانی است. انسان آداب سنتی را که از نسلی به نسل دیگر از طریق آموزش استاد-شاگردی منتقل شده است، به دست می آورد. در این موضوع پژوهشی، به دست آوردن بی‌درنگ داده‌های ابر نقطه‌ای از فضای سه‌بعدی داخل اتاق مراسم چای، کاربر را قادر می‌سازد تا از منظر آزاد مواردی مانند حرکات فرد و چیدمان ظروف را تأیید کند و نه تنها چای را بررسی کند. حرکات مربی مراسم و شیوه شخصی، همچنین کاربران حرکات را به عنوان یک روح در اختیار دارند و در نتیجه به انتقال این آداب سنتی کمک می کنند.

اظهارات ریجیرو ایزومی، رئیس موسسه فرهنگی سابی، شرکت میلیم.
از آنجایی که در خانواده ایزومی، شاخه ای از اوراسنکه به دنیا آمدم، برای انتقال سنت های فرهنگ چانویو کارهای کمی انجام دادم. در محیط پیرامون این فرهنگ، که در حدود 500 سال گذشته آشکار شده است، انتظار می رود مشکلاتی وجود داشته باشد، و من احساس می کنم داشتن چشم اندازی برای توسعه آینده آن مهم است. ما معتقدیم که وجود Jakuin و تحقیقات مشترک ما به عنوان نمونه ای محکم برای آینده فرهنگ Chanoyu خواهد بود.


فناوری که با انسان یکی می شود و قابلیت های او را گسترش می دهد.

اتاق چای Jakuin در آزمایشگاه Sony CSL Kyoto

[Left : three tatami seats with earthen floor / Right : four tatami seats with wooden square framing]

آزمایشگاه های علوم کامپیوتر سونی (از این پس به عنوان سونی CSL نامیده می شود) آزمایشگاه کیوتو (مدیر: جون ریکیموتو) و موسسه فرهنگی سابیه شرکت میلیم (رییس: ریجیرو ایزومی) تحقیقات تجربی را برای پتانسیل رشد فرهنگ چانویو (مراسم چای). به عنوان یک مکان عملی برای این تحقیق، اتاق چای Jakuin – تحت نظارت موسسه فرهنگی Sabié – در آزمایشگاه Sony CSL Kyoto با ترکیب فلسفه معماری و تکنیک‌های سوکیا با فناوری دیجیتال افتتاح می‌شود.

نظارت: موسسه فرهنگی Sabié / طراحی و ساخت: Sukiya, SABIÉ / عکس توسط Toshitaka Ogasawara

نام Jakuin از “JackIn” گرفته شده است، یک موضوع تحقیقاتی که توسط Jun Rekimoto رهبری شد.

【مخاطبین برای سوالات مطبوعاتی】
ارتباطات شرکتی، آزمایشگاه علوم کامپیوتر سونی، شرکت csl-pr@csl.sony.co.jp
روابط رسانه ای، موسسه فرهنگی Sabié، Millieme Co.,Ltd. contact@sabie.jp


منبع: https://www.sonycsl.co.jp/press/prs20230227/?lang=en

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida