دستگاه ایکس ری چیست ایکس ری چیست دستگاه ایکسری چیست X-RAY دستگاه حضور و غیاب | bayofa

همچنین با توجه به نیاز بازارهای هدف به تجهیزات ، قطعات و محصولات وارداتی و سرعت عمل در ترخیص کالا نیز ، ضرورت های بکارگیری دستگاه های بازرسی گمرکی را دوچندان می نماید. بردهای آشکارساز به‌صورت اِل مانند در تونل قرار گرفته‌اند و منبع اشعه ایکس هم از گوشه روبروی آن‌ها تابیده می‌شود، بنابراین تمام قسمت‌های تونل اسکن می‌شود. به‌ عبارت‌ دیگر اشیاء بزرگ کاملاً بازرسی می‌شوند؛ اما شعاع بسیار باریک اشعه ایکس نمی‌تواند تمام طول بسته را یکجا اسکن کند پس این کار توسط برش‌هایی به ضخامت کمتر از یک میلی‌متر انجام می شود. در گمرک به وسیله ایکس ری انواع چمدان، کانتینر و پالت کالاهای وارداتی اسکن می شود و با تطبیق محتویات با مفاد اظهارنامه کالا، مامور گمرک اصالت مدارک گمرکی مفاد محموله را بررسی و برحسب مورد تایید می کند.

دستگاه ایکس ری 150 *165 (Rapiscan

دستگاه ایکس ری چیست ایکس ری چیست دستگاه ایکسری چیست X-RAY دستگاه حضور و غیاب | bayofa اشعه ایکس با عبور از بدن فرد، توسط استخوان ها جذب شده ولی از بافت نرم عبور می کند. بدین ترتیب یک تصویر از نواحی سفید(استخوان ها) و نواحی سیاه ‌(بافت های نرم تر) برای تشخیص در اختیار پزشک قرار می گیرد. در مواقعی که اندازه ، حجم و میزان فلز به کار رفته در اجسام مورد بررسی مهم است ضریب تشخیص دستگاه ایکس ری X ray بسیار قابل توجه قرار میگیرد.

از همین رو نمی‌توان قیمت ثابتی برای انواع دستگاه x ray از جمله دستگاه ایکس ری دستی یا قیمت گیت بازرسی ایکس ری سایت bayofa درج کرد. اولین هدف آن بهینه سازی فرآیندها و دومین هدف آن تشخیص ناهنجاری‌ها است که عموماً در کارخانه‌ها به منظور عیب یابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شناسایی کالای غیرمجاز در خودرو توسط اشعه ایکسدستگاه ایکس ری خودرو با هدف نظارت بر کالاهای موجود در یک خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. شناسایی تصاویر در این دستگاه بر اساس چگالی مختلف مواد در داخل کانتینر و خودروها صورت می‌گیرد.

  • در حال حاضر از دستگاه ایکس ری انسانی در بعضی از فرودگاههای بین المللی برای موارد امنیتی استفاده میشود.
  • امروزه در معابر ورودی رسمی مانند گمرک، فرودگاه‌، مرز، دستگاه‌های ایکس ری یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده است.
  • پرتو تابانده به جسم مورد نظر به شناخت بهتر محتویات درون آن کمک بسیاری می‌کند.
  • این دستگاه در حوزه کنترل تردد و بازرسی نیز دارای سه دسته ایکس ری بار ، خودرو و بادی اسکن می‌باشد.
اسکن بارها و کامیون های بارگیری شده توسط سیستم غربالگری خودرو با استفاده از اشعه ایکس وسیله نقلیه بازرسی شده هنگام حرکت توسط راننده از طریق پورتال اسکن نصب شده ثابت انجام می شود. تشخیص اشعه ایکس توسط عناصر حساس به اشعه X ظرفیت بازرسی بالا را تضمین می کند. در فرآیند تابش، پرتو اشعه ایکس جهت دار پراکنده می شود و با اجسام با ضخامت ها و چگالی های مختلف برخورد می کند. پس از این اتفاق، انرژی باقیمانده توسط آشکارسازهای مخصوص ثبت شده و به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود. آنها قبلاً وارد واحد پردازش می شوند، جایی که پردازش می شوند، تصویر اشعه ایکس از شی مورد بازرسی را بر روی صفحه نمایش اپراتور نمایش می دهند. دستگاه های اسکنر امنیتی ثابت اشعه ایکس به دلیل راحتی و سهولت استفاده از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

دستگاه‌ های ایکس ری از چه اجزایی تشکیل شده‌اند؟

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida