خندیدن اپل و سامسونگ؛ سونی فکر می‌کند دوربین ۵۰۰ دلاری جدید می‌تواند جایگزین آیفون، گلکسی شما شود!

هنگامی که جامعه خود را در عصر رسانه های اجتماعی یافت، واضح بود – به اشتراک گذاری عکس ها و فیلم های آنلاین خود به بخش “حیاتی” از زندگی “واقعی” ما تبدیل خواهد شد.

در حالی که سطح وضوح محاسباتی در ZV-1F به اندازه عکس های گرفته شده با آیفون 14 (اپل واقعاً باید آن را کم کند!)، آن جاست، و نمی توانم بگویم که بزرگترین طرفدار آن هستم. حتی دوربین های گوشی مانند Xiaomi 12S Ultra (که از قضا از یک سنسور سفارشی 1 اینچی ساخت سونی استفاده می کند)، اکنون سعی کنید عکس ها و فیلم ها را تا حد امکان طبیعی نگه دارید.

FoV با زاویه بسیار عریض و لنز و دیافراگم ثابت، Sony ZV-1F را به آیفون دوربین های جیبی تبدیل کرده است، اما آیا این چیز خوبی است؟

بدون شک، چیزی که بیشتر شبیه دوربین گوشی فریاد می‌زند، لنز 20 میلی‌متری ثابت Sony ZV-1F است. یک FoV عریض‌تر یک ویژگی دوربین تلفن است که به لطف دوربین‌های فوق عریض ال‌جی که بعداً توسط هر سازنده تلفن دیگری استفاده شد، محبوبیت پیدا کرد. با لنز ثابت، دیافراگم f/2.0 ثابت وجود دارد، که یکی دیگر از موارد دیگر است. ویژگی دوربین گوشی که برای سال‌ها دوربین گوشی را نگه داشته است. از قضا، هوآوی کاملاً جدید است Mate 50 Pro اکنون دارای دیافراگم متغیر f/1.4-f/4.0 است که (همانطور که نمونه‌ها نشان می‌دهند) می‌تواند در هنگام گرفتن عکس/فیلم از سوژه‌های نزدیک تفاوت زیادی ایجاد کند.

فیلترهای زیبایی

و می‌دانم که ما در PhoneArena هستیم، اما به خاطر این داستان، لطفاً به جای شرکتی که گوشی‌های Sony Xperia را می‌سازد، به سونی به‌عنوان سازنده تجهیزات دوربین فیلم‌برداری فکر کنید. اصلاً چه کسی آنها را می خرد؟ اوه

Sony ZV-1F دومین “دوربین vlogging” سونی است، اما در حال حاضر بیشتر شبیه به یک آیفون است تا یک “دوربین واقعی”

الکترونیکی به جای لرزشگیر اپتیکال – پاشنه آشیل Sony ZV-1F

یکی دیگر از حذفیات Sony ZV-1F، سخت افزار یا تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) است. ZV-1F کاملاً به چیزی که سونی «تثبیت‌کننده تصویر حالت فعال» می‌نامد یا آنچه که ما، تلفن‌ها، تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی (EIS) می‌شناسیم، متکی است. باز هم، تلفن‌ها EIS را اختراع نکردند، اما آن را بسیار محبوب کردند.

من یک سری از ویدیوهای گرفته شده در Sony ZV-1F جدید را بررسی کردم تا به این نتیجه برسم که حتی زمانی که حالت فعال روشن است، فیلم گرفته شده با ZV-1F به طور قابل توجهی لرزان به نظر می رسد. ویدئوها با دوز ناسالم اثر لرزان/ژله عجیب و غریب منتشر می‌شوند که می‌تواند زمانی که… خوب، همیشه

همانطور که تلفن ها بیشتر شبیه “دوربین های واقعی” می شوند، دوربین های واقعی نیز بیشتر شبیه به آیفون ها می شوند. Sony ZV-1F خود را در میانه یک انتقال عجیب می بیند


منبع: https://www.phonearena.com/news/Apple-and-Samsung-laughing-Sony-thinks-new-500-camera-can-replace-your-iPhone-Galaxy_id143747

برش حسگر، زوم دیجیتال، و استفاده گسترده از عکاسی محاسباتی و شارپنینگ در یک “دوربین واقعی”

البته، با لنز و دیافراگم ثابت، Sony ZV-1F خود را در همان موقعیت نامناسبی می‌بیند که دوربین‌های گوشی برای سال‌ها در آن قرار داشته‌اند، و این زمانی که می‌خواهید زوم کنید یا طبیعی‌ترین عکس را بگیرید، بیشتر به چشم می‌آید.iPhone 14 Pro در سمت چپ، Sony ZV-1F در سمت راست (با اجازه جرالد Undone). سونی به لطف سنسور 1 اینچی خود در نور کم مزیت بزرگی دارد، اما اگر آن را با Xiaomi 12S Ultra مقایسه کنیم، احتمالاً این برتری کاهش می یابد.

در حالی که دوربین جیبی مانند Sony ZV-1F هنوز دارای مزایای آشکاری مانند پردازش عکس و فیلم طبیعی تر است، به این معنی که در مقایسه با دوربین تلفن، به احتمال زیاد تجربه عکاسی ثابت تری را برای شما به ارمغان می آورد، رویکرد ساده سونی نیز اتفاق می افتد که ZV را می سازد. -1F هم مشابه یک گوشی هوشمند، که تقریباً هدف خرید دوربین را در وهله اول شکست می‌دهد. برای مثال، ترکیب ثابت لنز و دیافراگم، گزینه‌های خلاقانه شما را به‌طور جدی محدود می‌کند، زیرا با تغییر به گرفتن عکس با ZV-1F، می‌توانید خود را با گزینه های کوچک زوم بدون اتلاف پیدا کنید، این ویژگی ای است که تلفن ها مانند من هستند Pixel 6 Pro هنگام گرفتن عکس‌های فوری در تعطیلات باعث شده است از من قدردانی کنم.

برخی ممکن است قبلاً آشنا باشند، اما Sony ZV-1F، البته، دنباله‌ای از تا حدودی نمادین (به طور جدی قابل بحث است که یک دوربین جیبی در عصر تلفن‌ها چقدر نمادین است)، Sony ZV-1. دو تفاوت بزرگ بین ZV-1 اصلی و ZV-1F جدید قیمت و یک عنصر سخت افزاری مهم است.

گوشی هوشمند شما نیز بدون آن عالی است.

قبل از اینکه ادامه دهم، باید به آن اعتبار بدهم جرالد لغو شد از یوتیوب، که یک ویدیوی طولانی 24 دقیقه‌ای روی Sony ZV-1F ساخت، که شدیداً توصیه می‌کنم آن را تماشا کنید، زیرا به من انگیزه داد تا این داستان را کنار هم بگذارم و به من کمک کرد تا در مورد این دوربین تصمیم‌گیری کنم. به هر حال، به نظر می‌رسد که سونی است دوربین‌های جیبی متوجه شده‌اند که اکنون در راه هستند و این شرکت تلاش می‌کند تا کاری در مورد آن انجام دهد، که قابل تحسین است! من همیشه تولیدکنندگانی را که هستند تحسین می کنم تلاش کردن، به خصوص اگر آنها سخت تلاش می کنند.

اگرچه این روند دیگر در میان گوشی‌های پرچمدار جدید وجود ندارد، اما دستگاه‌های اندرویدی زیادی را دیده‌ایم که برای ارائه ویدیوهای روان به شما کاملاً به EIS متکی بودند. همانطور که مشخص است، چیزی که بین Sony ZV-1F 2022 و Google Pixel 2016 مشابه است این است که هیچ یک از آنها OIS ندارند. متأسفانه، در حالی که گوگل EIS را برای پیکسل معجزه می‌کند، سونی به وضوح نتوانسته است همین کار را با ZV-1F انجام دهد. حدس می‌زنم عکاسی محاسباتی روی دوربین‌های جیبی فقط تا این حد می‌تواند پیش برود؟

“تناژ پوست زیبا و دقیق برای همه” – نرم‌افزار نرم‌افزار پوست، Sony ZV-1F را به دوربین گوشی شیائومی نزدیک‌تر می‌کند.

سونی همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین گوشی (شاید تا حدودی بحث‌برانگیز) را قرض گرفته است که توسط تلفن‌های چینی محبوبیت پیدا کرده است و این باعث صاف شدن پوست می‌شود. درست مانند هر شیائومی، اوپو، ویوو یا سامسونگ، سونی به شما امکان می‌دهد هر زمان که مناسب دیدید، جلوه پوست نرم را تغییر دهید – سطوحی نیز برای آن وجود دارد (کم، متوسط ​​یا زیاد).

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida