بیلبورد Sony Xperia 1 V استفاده از حسگر تصویر جدید را پیشنهاد می کند

معماری جدید دولایه CMOS سونی - بیلبورد سونی Xperia 1 V استفاده از سنسور تصویر جدید را پیشنهاد می کند

رندر سونی Xperia 1 V که پنجشنبه آینده رونمایی خواهد شد - بیلبورد Sony Xperia 1 V استفاده از حسگر تصویر جدید را پیشنهاد می کند

نکته اصلی افزایش دامنه دینامیکی است که منجر به جزئیات بیشتر در عکس ها و کنتراست بیشتر بین رنگ های روشن و تیره می شود. علاوه بر این، این فناوری جدید به سونی اجازه می دهد تا اندازه ترانزیستورهای آمپر را افزایش دهد که منجر به نویز کمتری در عکس های گرفته شده در شب یا مکان های تاریک می شود. بیلبورد فوق‌الذکر نه تنها به توانایی Xperia 1 V برای گرفتن عکس‌های باکیفیت تحت هر شرایط نوری اشاره می‌کند، این علامت همچنین به زبان چینی می‌گوید «سنسور کم‌نویز نسل بعدی».

در زمانی که سونی معماری جدید CMOS را معرفی کرد، این شرکت نوشت: “بازه دینامیکی گسترده و کاهش نویز موجود از این فناوری جدید، از نوردهی کم و بیش از حد در تنظیمات با ترکیبی از نور روشن و کم نور (مثلاً تنظیمات نور پس زمینه) جلوگیری می کند و فعال می کند. تصاویر با کیفیت بالا و نویز کم حتی در تنظیمات نور کم (مثلاً در محیط داخلی، شبانه). سونی با فناوری پیکسل ترانزیستور 2 لایه خود در تحقق تصویربرداری با کیفیت فزاینده مانند عکس های گوشی های هوشمند کمک خواهد کرد.”

معماری CMOS دو لایه جدید سونی

معماری جدید CMOS شامل استفاده از تکنیک انباشتگی اختصاصی سونی است که فوتودیودها (که نور را به جریان الکتریکی تبدیل می‌کنند) و ترانزیستورهای پیکسلی را بر روی بسترهای جداگانه قرار می‌دهد که روی هم چیده شده‌اند. معماری فعلی فتودیودها و ترانزیستورهای پیکسلی را در کنار هم روی یک بستر قرار می دهد. با فناوری انباشته شدن سونی، لایه های فوتودیود و ترانزیستور پیکسلی را می توان بهینه کرد.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida