بهبودهای پوششی! به‌روزرسانی جدید برای ON1 Photo RAW 2023 با پشتیبانی Sony A7rV

مانند هر فناوری جدید، به ویژه فناوری‌های هوش مصنوعی، ممکن است برخی زمینه‌ها وجود داشته باشد که هوش مصنوعی در آن جا از دست بدهد. ما نسبت به نتایج و پتانسیل این ویژگی‌های پوشاندن هوش مصنوعی جدید در هزاران عکسی که در داخل و از بازخورد آزمایش‌کنندگان بتا آزمایش کردیم، مطمئن بودیم. امروزه بسیاری از کاربران Photo RAW 2023 و محصولات پلاگین مرتبط با آن، مانند ON1 Effects، با استفاده از این ویژگی‌های جدید خوشحال هستند. آنها با کاهش درد ناشی از ماسک کردن پیچیده، خلاقیت را سرگرم کننده تر می کنند. با این حال، کاربران همچنین بازخوردهایی را در مورد زمینه هایی برای بهبود ارائه کرده اند. این بازخورد برای ON1 بسیار ارزشمند است، و ما آن را جدی می‌گیریم – تیم مهندسی ما آماده است تا در زمان بی‌سابقه از برخی پیشرفت‌های جدید رونمایی کند.

خوشحالم که به‌روزرسانی جدیدی را اعلام کنم که در آن گام‌های بزرگی در بهبود ویژگی‌های AI Masking برداشته‌ایم. در اینجا برخی از پیشرفت های جدیدی که در این نسخه ایجاد کرده ایم آورده شده است. هر کسی که در گذشته نسخه آزمایشی Photo RAW 2023 را دانلود کرده باشد، می‌تواند دوباره آن را دانلود کنید و 14 روز دیگر آن را امتحان کنید.

  • بهبود نتایج پوشاندن و سازگاری ویژگی‌های AI Masking، Super Select AI، Mask AI، Quick Mask AI، و AI Adaptive Presets
  • عملکرد Mask Refine Brush را بهبود بخشید
  • سرعت باز کردن فایل‌های خام اکنون بیش از 30 درصد سریع‌تر است
  • چیدمان صفحه ابرداده را بهبود بخشید، اضافه کردن یک مجموعه برای کلمات کلیدی هوش مصنوعی، و فضای بیشتری برای توضیحات و کلمات کلیدی
  • پشتیبانی از فایل خام اضافه شده برای: Fujifilm X-T5، OM Systems OM-5، Sony a7RV (ILCE-7RM5)
  • پروفایل لنز اضافه شده برای: Canon PowerShot G7 X Mark III، Samsung Galaxy S21 ultrawide، Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM، NIKKOR Z 24-120mm f/4 S، Leica D Vario-Elmar 14-150mm f/3.5-5.6 آسفالت OIS، Samyang XP 10mm f/3.5، Sony E 11mm F1.8، Sony FE 14mm F1.8 GM، Sony FE 40mm F2.5 G، Sony FE 50mm F1.2 GM، Mitakon Speedmaster 50mm f/0.95 III، Voigtlander Color Skopar 20mm F3.5 SLII Aspherical
  • ثبات بهبود یافته و چندین رفع اشکال و پیشرفت بیشتر

بهبودهای پوششی توضیح داده شد

مرحله بعدی مرحله دوم است که به عنوان ماتینگ شناخته می شود. نتایج حاصل از تقسیم بندی اساسا حباب هایی با لبه های سخت هستند. تصور کنید که یک سوژه را تقریباً با قیچی برش دهید. نتایج صرفاً تقسیم‌بندی، ماسک کافی خوب نخواهد بود. با توجه به ارزش، این بخش‌های ناهموار همان چیزی است که وقتی ماوس را روی عکس قرار می‌دهید و مناطق یا اشیاء را انتخاب می‌کنید (مثلاً با Super Select AI) می‌بینید. روکش های قرمز و آبی ماسک نهایی نیستند، فقط یک تقریب هستند. ما آن بخش‌های ناهموار را انتخاب می‌کنیم و از شبکه هوش مصنوعی دیگری استفاده می‌کنیم که در امتداد لبه کار می‌کند تا یک ماسک پردار و با کیفیت بالا ایجاد کند. جادوی زیادی در این ابزارها وجود دارد. همه ما می‌توانیم به سرعت یک منطقه را مسواک بزنیم. این شیب های پیچیده در امتداد لبه های ماسک است که آن را خوب جلوه می دهد.

برای توضیح پیشرفت‌ها، ابتدا باید نحوه عملکرد این ویژگی‌ها در زیر کاپوت را بدانید. ویژگی‌های AI Masking از چندین مدل هوش مصنوعی مختلف برای انجام کار خود استفاده می‌کنند. آنها به دو مرحله تقسیم می شوند. مرحله اول به عنوان بخش بندی شناخته می شود. این مرحله یافتن و طبقه بندی مناطق و اشیاء در یک عکس است. یک عکس می‌تواند شامل مناطق بزرگی مانند آسمان، آب، کوه‌ها، ساختمان‌ها و غیره باشد. برای یافتن این مناطق، از چیزی استفاده می‌کنیم که به آن تقسیم‌بندی پانوپتیک می‌گویند. می تواند حدود 50 منطقه مختلف را شناسایی کند که ما آنها را به دسته های بزرگتر دسته بندی می کنیم، بنابراین لازم نیست سطوح مشابه را چندین بار انتخاب کنید. این مناطق شامل معماری، زمین ساخته دست بشر، فلور، زمین طبیعی، آب، برف، کوهستان و آسمان است. هنگام انتخاب منطقه ای که حاوی فلور است، تمام «موارد» را که در آن دسته قرار می گیرند، مانند درختان، گل ها و میوه ها انتخاب می کند. سپس از نوع دیگری از تقسیم‌بندی به نام تقسیم‌بندی نمونه برای یافتن اشیاء فردی مانند افراد، حیوانات، غذا و وسایل حمل‌ونقل استفاده می‌کنیم. هر کدام را می توان به صورت جداگانه با ابزارهایی مانند Super Select AI و Quick Mask AI یا به صورت گروهی با Mask AI یا AI Adaptive Preset انتخاب کرد. توجه به این نکته مهم است که برای یک منطقه یا شی، Instance Segmentation کل چیز را انتخاب می کند، نه بخشی از آن را. به عنوان مثال، اگر روی فردی کلیک کنید، کل آن شخص را انتخاب می کند، نه پیراهن یا کلاه او را که در آن کلیک می کنید. همیشه می توانید با استفاده از سایر ابزارهای پوشاننده موجود در ON1، مناطق کوچکتر را پوشش دهید.

ماتینگ جایی است که ما در این آخرین به روز رسانی پیشرفت ها را انجام داده ایم. برخی از کاربرانی که اشیای کوچک را در عکس‌های خود انتخاب کرده‌اند، می‌توانند بخشی یا تمام شی حذف شده از ماسک را در مقایسه با پوشش قرمز یا آبی که هنگام انتخاب آن مشاهده کرده‌اند، ببینند. بدیهی است که قصد ما این نبود. در این موارد، روی اجسام کوچک، کیفیت ماسک به اندازه کافی نبود. ما وفاداری و قوام ماسک ها را در اندازه های مختلف بهبود بخشیده ایم. بر اساس تجربه ما با Sky Swap AI، ما در حال حاضر یک شبکه هوش مصنوعی عالی داریم که فقط برای آسمان آموزش داده شده است، که اکنون هنگام انتخاب آسمان از آن در این ویژگی های دیگر استفاده می کنیم.

ما عاشق ویژگی‌های جدید AI Masking هستیم و می‌دانیم که اکثر دارندگان Photo RAW 2023 نیز این کار را انجام می‌دهند. اگر در چند هفته گذشته با آنها مشکل داشتید، لطفاً یک بار دیگر با به روز رسانی به آنها کمک کنید. اگر کاربر آزمایشی هستید و دوره آزمایشی شما منقضی شده است، ما آن را بازنشانی کرده‌ایم تا بتوانید دوباره آن را امتحان کنید. با تشکر از همه بازخورد شما، چه مثبت و چه منفی. این به ما کمک می کند محصول بهتری برای شما بسازیم.




منبع: https://www.sonyalpharumors.com/masking-enhancements-a-new-update-for-on1-photo-raw-2023/

با ON1 Photo RAW 2023، چندین ویژگی جدید ماسکینگ شگفت انگیز را معرفی کردیم که در اکثر موارد ما یکپارچه شده است. نرم افزار ویرایش عکس، همه با فناوری جدید پوشاندن هوش مصنوعی طراحی شده است. این فناوری جدید در ویژگی‌های Super Select AI، AI Adaptive Presets، Mask AI و Quick Mask AI ادغام شده است. هر ویژگی واقعا شگفت انگیز است و در زمان ویرایش عکس های شما صرفه جویی می کند. می توانید روی یک شی یا منطقه کلیک کنید تا فوراً یک تنظیم اعمال شود. یا در مورد پیش‌تنظیم‌های AI Adaptive و Mask AI، منطقه‌ای را با نام انتخاب کنید، مانند آسمان، آب، کوه‌ها، مردم، حیوانات و غیره برای اعمال یک پیش‌تنظیم یا فیلتر. این حالت از هنر است! آن را رایگان امتحان کنید →

هنوز مناطق چالش برانگیزی مانند موهای ضخیم و شاخه های درخت وجود دارد که هوش مصنوعی نمی تواند آنها را بپوشاند. اینجاست که Mask Refine Brush وارد می شود. ما این ابزار قدرتمند را گرفتیم و آن را بسیار سریعتر کردیم. پس از استفاده از ویژگی‌های AI Mask، اگر نیاز به بهبود بیشتر ماسک دارید، فقط با Mask Refine Brush روی آن ناحیه رنگ کنید تا آن را بهبود ببخشید. و البته، ماسک های تولید شده توسط ابزارهای AI Masking درست مانند هر ماسک دیگری در برنامه های ما هستند. می‌توانید از گزینه‌های ماسک سراسری برای تنظیم آن‌ها، همراه با ناوگان کاملی از ابزارهای پوشش‌دهی دیگر برای روتوش کردن آن‌ها در صورت نیاز استفاده کنید.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida