بررسی Sony Xperia 10 V: دونده در مسافت های طولانی

هر چند برخی از حذفیات وجود دارد که قابل ذکر است. نرخ به روز رسانی صفحه نمایش 60 هرتز، حتی در گوشی های ارزان قیمت، مربوط به گذشته است. حسگر اثر انگشت نصب شده در کنار می‌تواند از کارهای تحقیق و توسعه استفاده کند، و قیمت آن کمی به همه چیز فشار می‌آورد. اسنپدراگون 695 اکنون در حال قدیمی شدن است و عدم ضبط و پخش ویدئو با کیفیت 4K ضربه دیگری به Xperia 10 V است.

آیا ترجیح می دهید یوسین بولت باشید یا مو فرح اگر ناگهان در بیابان گیر افتاده اید؟ پاسخ باید واضح باشد – گاهی اوقات استقامت بر سرعت خالص می زند، و مگر اینکه از یوزپلنگ فرار کنید، نیازی نیست 100 متر را در 6 ثانیه انجام دهید (یوزپلنگ به هر حال شما را به دست می آورد).

در مورد Sony Xperia 10 V چه خبر است؟

  • صفحه نمایش 1.5 برابر روشن تر در فضای باز
  • سنسور تصویر 1.6 برابر بزرگتر
  • بلندگوهای استریو جلو
  • 3 سال باتری مقاوم در آینده
  • Corning Gorilla Glass Victus در جلو

فهرست مطالب:

جعبه گشایی Sony Xperia 10 V

دویدن پابرهنه

سونی به ابتکار Road to Zero خود بسیار افتخار می کند، که به طور خلاصه، هدف آن رسیدن به انتشار کربن صفر است. جعبه خرده فروشی Sony Xperia 10 V بسیار شبیه به اسپارتان است. فقط شامل تلفن است و هیچ چیز دیگری. خود جعبه از مقوای 100% قابل بازیافت ساخته شده است.

یک حالت پرتره در دوربین اصلی وجود دارد و می‌توانید از طریق یک نوار لغزنده در منو مقداری بوکه محاسباتی اعمال کنید. اگر مدل شما به اندازه کافی جذاب است، می توانید از کمبود قدرت محاسباتی خلاص شوید، اما همه شوخی ها را کنار بگذاریم، Xperia 10 V در این زمینه کار شایسته ای انجام می دهد. فقط در قسمت محو کردن پس‌زمینه زیاده‌روی نکنید، زیرا ممکن است مصنوعات را در نتیجه نهایی معرفی کند.

Xperia 10 V از تنظیمات دوربین بسیار انعطاف پذیری برخوردار است، دوباره برای کلاس خود. لنز اصلی 26 میلی‌متری زاویه باز بالای یک سنسور 1/2 اینچی (48 مگاپیکسل، در واقع 12 مگاپیکسل با باندینگ پیکسل)، یک لنز فوق عریض 16 میلی‌متری (من فرض می‌کنم مستقیماً از مدل قبلی گرفته شده است) و یک لنز 54 میلی‌متری تله فوتو وجود دارد. دوربین اصلی نیز لرزشگیر اپتیکال ورزشی برای عکس ها و فیلم ها.

حسگر اثرانگشت خازنی نصب‌شده در کنار، کیسه‌ای ترکیبی است، من معمولاً آن‌ها را به نمونه‌های اپتیکال یا اولتراسونیک زیر نمایشگر ترجیح می‌دهم، اما همه مدل‌های Xperia در طول سال‌ها کمی با سرعت و دقت اسکنر اثر انگشت دست و پنجه نرم کرده‌اند.

نرم افزار Sony Xperia 10 V

آیا می توانی طرف را حس کنی؟

Xperia 10 V با اندروید 13 عرضه می‌شود، و برای کسانی از شما که دوست دارند تجربه‌ای تمیز از اندروید را تجربه کنند، در اینجا هیچ ترفندی وجود ندارد. متأسفانه، Side Sense هنوز هم موجود است، این یک نوار کوچک است که می‌توانید با دو ضربه زدن روی لبه نمایشگر آن را فعال کنید. می‌توانید از آن برای راه‌اندازی برنامه‌ها، رفتن سریع به حالت تقسیم صفحه ۲۱:۹ برای انجام چند کار و موارد دیگر استفاده کنید.

در عمل، بسیار سخت است که این ویژگی به طور مداوم کار کند، و اکثر مردم احتمالاً آن را پس از چند ضربه و از دست دادن آن را خاموش می کنند. به غیر از آن، این تجربه استاندارد اندروید است. در اینجا هیچ چیز جالبی برای خالق درجه یک وجود ندارد، فقط چیزهای اولیه شما.

باتری سونی اکسپریا 10 ولت

این نقره المپیک است

مدل قبلی در صدر جدول باتری ما قرار داشت، و من از Xperia 10 V انتظار مشابهی را داشتم. این گوشی دارای همان صفحه نمایش 60 هرتزی و همان پردازنده Snapdragon 695 است. Xperia 10 V با امتیاز شگفت انگیز بیش از 28 ساعت برنده مسابقه مرورگر شد. این 7 ساعت بیشتر از نسخه قبلی است.

در ابتدا، من در مورد این ایده برای حذف لوازم جانبی برای نجات کره زمین شک داشتم (در عوض ارائه 5 سال پشتیبانی نرم افزاری، کاهش ضایعات الکترونیکی و وادار کردن مردم به نگه داشتن گوشی هایشان؟) اما به همه کابل ها و شارژرها نگاه کردم. در حالی که در خانه ام دراز کشیده ام، دارم موضوع را می فهمم.

مشخصات سونی اکسپریا 10 ولت

اپی ژنتیک باز شد!

Xperia 10 V دارای همان مخزن ژنی نسل قبلی خود است، اما برخی از ویژگی های اپی ژنتیکی را باز کرده است که آن را حتی مطلوب تر می کند. اگر قیاس زیست شناسی را برای لحظه ای رها کنیم و مشخصات خالص را صحبت کنیم، اکسپریا 10 ولت اکنون با بلندگوهای استریوی جلویی (که در این قیمت نادر است)، صفحه نمایش 1.5 برابر روشن تر، سنسور دوربین اصلی بزرگتر، بدنه سبک تر عرضه می شود. (البته فقط 2 گرم)، و Corning Gorilla Glass Victus در جلو.

تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی، به خصوص در شرایط نوری خوب، بسیار مناسب به نظر می رسند و جزئیات کافی حل شده است. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که Xperia 10 V تمایل دارد عکس‌ها را کمی نوردهی کند و در نتیجه تصاویر ملایم‌تر و تا حدودی گرم‌تر به دست می‌آید.

بررسی Sony Xperia 10 V: دونده در مسافت های طولانی

دوربین اولتراواید بیشتر شبیه به هم است—هیچ چیز دیدنی نیست، اما باز هم از نظر کیفیت، جزئیات تفکیک شده و تونالیته بسیار نزدیک به دو دوربین دیگر است. این دوربین عکس هایی با نوردهی متعادل تولید می کند و اگرچه احتمالاً هیچ جایزه عکاسی را برای شما به ارمغان نمی آورد، اما عملکرد خوبی دارد.

تشخیص اینکه آیا سنسور تصویر جدید و بزرگتر در شرایط کم نور عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی دارد یا نه دشوار است. حالت شب در Xperia 10 V وجود دارد و تقریباً همانطور که انتظار می‌رفت کار می‌کند و تصاویر را با نوردهی‌های مختلف روی هم قرار می‌دهد تا عکسی در شب HDR با جزئیات بسیار بالا ایجاد کند. می توانید آن را روشن، خاموش کنید یا این حالت را به صورت خودکار رها کنید، من متوجه شدم که تصاویر در نور کم با روشن بودن حالت بهتر به نظر می رسند، البته نه خیلی طبیعی.

دوربین Sony Xperia 10 V

پوشش اصولی

یک چیپست اسنپدراگون 695 5G در داخل Xperia 10 V وجود دارد، همان سیلیکون مدل قبلی. حتی اگر پردازنده کار را انجام دهد، من دوست داشتم چیزی کمی قدرتمندتر و همچنین قادر به ضبط ویدیوهای 4K ببینم.

اگر بخواهیم منصف باشیم، این گوشی بدون لکنت زیاد کار می‌کند، و اگر متوجه شدید، احتمالاً بیشتر به نرخ تازه‌سازی نمایشگر مربوط می‌شود تا پردازنده به تنهایی. بنچمارک های مصنوعی اختلاف عجیبی را در تست 3DMark نشان می دهند، مدل قبلی بسیار بهتر عمل کرد، که با توجه به سخت افزار یکسان در هر دو گوشی عجیب است.

اما به طور کلی، اگر زیبایی شناسی اکسپریا و صفحه نمایش 21:9 را دوست دارید، به نرخ های تازه سازی اهمیتی نمی دهید و به جای «یوسین بولت» به «Mo Farah» نیاز دارید، این گوشی گزینه بسیار خوبی است.


منبع: https://www.phonearena.com/reviews/sony-xperia-10-v-review_id5812

در بخش ویدئو، متاسفانه، سونی تصمیم گرفته است که اسنپدراگون 695 را حفظ کند، یعنی بدون 4K. ضبط در 1080p@60fps، و در حالی که نتایج در آن وضوح خاص خوب به نظر می رسد، من دوست داشتم حداقل 4K@30fps در دسترس باشد. تثبیت کننده تصویر نیز بسیار خوب است، اما فوکوس خودکار نسبتاً کند است، بنابراین باید منتظر بمانید و فریم های خود را از قبل برنامه ریزی کنید.

Sony Xperia 10 V Performance

انجام کار

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida