بررسی Sony E 11mm f/1.8 توسط Opticallimits: “هیچ چیز کمتر از یک معامله در این کلاس نیست”

محدودیت های نوری تست شده است لنز 11 میلی متری سونی و نتیجه گیری:

اگر به هیاهوی سونی E 11mm f/1.8 در یوتیوب اعتقاد دارید، این لنز باید بهترین لنز از زمان برش نان باشد. خوب، ویدئوهای یوتیوب گاهی اوقات کمی – مثلاً – بیش از حد مشتاق هستند. لنز سونی بدون شک بسیار خوب است، اما دلایلی وجود دارد که سونی این لنز را با “G” در نام طبقه بندی نکرده است. از نظر وضوح، E 11mm f/1.8 چیز کمی باقی می‌گذارد. عملکرد بسیار ثابتی از f/1.8 تا f/8 ایجاد می‌کند. کیفیت مرکز به طور کلی عالی است، همراه با میدان تصویر بیرونی خوب تا بسیار خوب. شما نمی توانید از لنزهایی با این کلاس فاصله کانونی انتظار بیشتری داشته باشید، اما به جز سرعت آن نیز برجسته نیست. این لنز به شدت به تصحیح خودکار تصویر وابسته است، مخصوصاً برای رسیدگی به اعوجاج‌های بزرگ بومی. اینها به خوبی رام می شوند، اما این یک تصحیح ضرری است که کمی پتانسیل وضوح نیز هزینه دارد. وینیت اصلی نیز سنگین است. یک بار دیگر، تصحیح خودکار به کمک می‌آید، اگرچه برخی رنگ‌بندی‌ها در تنظیمات دیافراگم بزرگ باقی می‌ماند. فلر برای چنین عدسی به خوبی کنترل می شود. ما بوکه را به طور رسمی آزمایش نکرده‌ایم، اما بر اساس نمونه‌های تصاویری که گرفته‌ایم، برای یک لنز فوق‌واید به طرز شگفت‌آوری صاف است.

11 میلی متر f/1.8 در عکس BH. آدوراما. آمازون. دوربین فوکوس. FotoKoch DE. PhotoErhardt DE. Calumet DE. WexUK.

ممکن است این لنز یک لنز حرفه‌ای نباشد، اما کیفیت مکانیکی آن علی‌رغم وزن بسیار کم، در واقع بسیار محکم است. سونی پلاستیک های باکیفیت مناسبی را در بشکه بر اساس پایه فلزی قرار داده است. هیچ چیز تکان نمی خورد و حلقه فوکوس به آرامی کار می کند. آب بندی در برابر گرد و غبار و رطوبت و همچنین یک سیستم فوکوس داخلی محافظت مناسبی در برابر عناصر ایجاد می کند. موتور AF خطی دوگانه سریع و بی صدا است. اگر اهل وبلاگ نویسی هستید، مطمئناً لنز می تواند شما را در حین حرکت در فوکوس نگه دارد. تنفس حداقل فوکوس نیز در مورد ویدیوها یک مزیت است.

یکی از شگفت انگیزترین جنبه های لنز مطمئناً برچسب قیمت آن است. با قیمت “فقط” 550/550 یورو، در این کلاس چیزی جز یک معامله نیست. گزینه‌های شخص ثالث واقعاً ارزان‌تر نیستند و Sony E 11mm f/1.8 انتخاب واضحی است اگر به دنبال لنز پرایم فوق‌واید APS-C هستید.




منبع: https://www.sonyalpharumors.com/sony-e-11mm-f-1-8-review-by-opticallimits-nothing-short-of-a-bargain-in-this-class/

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida