بررسی لنز Tokina 11-18mm E در Opticallimits: “پادشاه ارزش در کلاس خود”

محدودیت های نوری تست شده است لنز و نتیجه گرفت:

خوشحالیم که توکینا بالاخره با طراحی اصلی جدید بازگشته است. و Tokina atx-m 11-18mm f/2.8 E ناامید کننده نیست. مانند همه لنزهای فوق عریض، این لنز دارای لبه های خشن است اما در کل، ما به طور کلی از عملکرد آن بسیار راضی هستیم. این امر به ویژه در مورد فصل وضوح صادق است. به استثنای 18 میلی متر @ f/2.8، در میدان تصویر بسیار واضح است. در تنظیمات دیافراگم متوسط، حتی به بزرگی نزدیک می شود. به لطف اعوجاج نسبتاً کم تصویر بومی، تصحیح خودکار تصویر نیز نیازی به کار سختی ندارد – بنابراین بیشتر وضوح وضوح حفظ می شود. وینیت اصلی بسیار زیاد است و 11 میلی‌متر f/2.8 دارد، اما در تنظیمات دیگر به خوبی کنترل می‌شود و با تصحیح خودکار دوباره بسیار کم است. CA های جانبی یک دشمن قدیمی Tokina هستند و در واقع در فایل های RAW قابل مشاهده هستند، اما پس از پردازش مشکلی ندارند. رندر sunstar در تنظیمات دیافراگم متوسط ​​مناسب است. نقطه ضعف شعله ور شدن در شرایط نور پس زمینه است، بنابراین بهتر است از هود لنز ارائه شده استفاده کنید.

لنز 11-18 میلی متری توکینا در عکس BH. آدوراما. آمازون آمریکا و اتحادیه اروپا.

لنز توکینا از سنت دیرینه این برند برای داشتن کیفیت ساخت بسیار خوب پیروی می کند. این لنز سبک وزن است اما احساس ثابتی را قربانی نمی کند. حلقه های کنترل بسیار صاف هستند. لوله لنز داخلی هنگام زوم کردن به سمت واید اندکی گسترش می یابد – هیچ ایرادی در این وجود ندارد، اما از این نظر کمی غیر معمول است. AF نسبتا سریع است و کاملا بی صدا است. در حالی که روی اکثر کاربران تأثیر نمی گذارد، اما ما مراحل دقیق تر موتور AF را ترجیح می دهیم. همانطور که هست، فوکوس دستی از طریق سیستم فوکوس با سیم تا حدودی خشن به نظر می رسد.

Tokina atx-m 11-18mm f/2.8 E وارد یک بخش شلوغ بازار با گزینه های زیادی برای انتخاب می شود. علاوه بر اینکه لنز بسیار خوبی برای بوت است، مقرون به صرفه‌تر از بسیاری از لنزها است و آن را به پادشاه ارزش در کلاس خود تبدیل می‌کند.




منبع: https://www.sonyalpharumors.com/tokina-11-18mm-e-lens-review-at-opticallimits-the-value-king-in-its-class/