اتاق فرار ترسناک تهران، کرج | allescape

یکی از ضروری‌ترین کارهای گیم مستر این است که اجازه ندهد انرژی در هیچ نقطه‌ای کاهش یابد. چه نقش شما بخشی از روند بازی باشد و ارتباط زیادی با بازیکنان بگیرد و چه تنها راهنمایی کم حرف، مسئولیت حفظ انرژی و هیجان برعهده شماست. ، یک تفریح هیجانی گروهی در یک مکان بسته با داستانی مشخص با انواع تم‌های هیجان‌انگیز، ترسناک، طنز و غیره است. گیم مستر به‌طور خلاصه، وظیفه کارگردانی این بازی را بر عهده دارد. ژانر اتاق فرار ترسناک ممکن است آن را به کار ببرید اما به هر حال اتاق فرار محل غافلگیری ها است..

گیم مستر اتاق فرار

مهم این است که خود گیم مستر کاملا به بازی مسلط باشد و راه و چاه آن را دقیقا بشناسد. برای دستیابی به این تجربه ضروری است که او خود قبلا بازی را انجام داده باشد. در خلال بازی، هرلحظه ممکن است مشکل غیرمنتظره‌ای به وجود بیاید. لازم است گیم مستر، سرعت عمل بالایی به خرج دهد تا اگر بازی آن‌طور که باید پیش نرفت، باید بتواند سریعا مشکل را شناسایی و برطرف کند. در این مقاله به‌صورت جزئی نگاهی خواهیم داشت به تعریف و وظایف شغل گیم مستری. درصورتی‌که قصد رفتن به اتاق فرار را دارید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

در ادامه وظایف گیم مستر در پیش از شروع، در حین و در پایان آن شرح می‌دهیم. مجموعه اسکیپ‌روم دات آی‌آر به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه سرگرمی آفلاین در تابستان 1394 با هدف طراحی و اجرای بازی‌های فکری معمایی و اتاق فرار در قالب یک تیم دو نفره شکل گرفت. در بهار سال 1395، اولین اتاق فرار ایران با نام نجات شهر توسط این مجموعه در عمارت تاریخی دبیر الملک افتتاح شد. در سال 1396 هسته اصلیِ چهارنفره تیم اسکیپ‌روم تشکیل شد و روند توسعه اتاق فرار در تهران و دیگر شهرهای ایران سرعت گرفت. تیم اسکیپ روم دات آی آر، تاکنون بیش از 40 اتاق فرار متفاوت در کشور طراحی و اجرا کرده است. استرس و تشویش را تصور کنید، زمانی که آماده ورود به یک اتاق فرار ترسناک هستید.

اکتور و (گیم مستر )

گیم مستر خوب می‌تواند یک بازی سطح متوسط را به یک تجربه خوب برای بازیکنانش تبدیل کند و یا برعکس یک بازی با کیفیت را به یک تجربه بد. در این قسمت قصد داریم به معرفی گیم مستر اتاق فرار و هر آنچه باید در مورد آن بدانید بپردازیم. گیم مستر هدایتگری است که ریتم بازی را در دست دارد و با ایجاد اتمسفر درست، می‌تواند مثل یک کارگردان، تصویری فراموش‌نشدنی در ذهن بازیکنان اتاق فرار ترسناک کرج ثبت کند.

  • وظایف گیم مستر رو می‌شه به چند دسته قبل از حضور بازیکن‌ها در اتاق فرار، زمان بازی و بعد از بازی دسته بندی کرد.
  • این تجربه باید متناسب با هر گروه باشد زیرا هیچ کدام از دو تیم یکسان نیستند.
  • موارد زیادی برای یادگیری در این نقش وجود دارد، که بدون شک یکی از تجربیات مهم در مسیر تکامل ذهن خواهد بود.
  • ارتباطی که پس از بازی میان بازیکنان و راهنمای بازی به وجود می‌آید بسیار مهم و باعث جلب اعتماد می‌شود.
  • نقش گیم مستر اتاق فرار، نقشی چند وجهی می‌باشد؛ که گاهی اوقات مسئولیت سنگینی است.
  • بنابراین اگر تا به حال در مورد شغل گیم مستر کنجکاو شده اید و می خواهید همه اسرار آن را کشف کنید، تا آخر این مطلب با انیگما همراه باشید.

همانطور که گفته شد، در مواقعی کاربرد دارد که پلیر ها دچار مشکل می شوند. البته این نکته را باید اشاره کنیم که سیستم هینت و وسیله ارتباطی آن می تواند در هر اتاق فرار متفاوت باشد. معمولا هینت دهی از طریق مانیتور نشان دهنده زمان بازی انجام می شود. البته بسته به شرایط و امکانات هر اسکیپ روم ممکن است متفاوت باشد.

اتاق فرار ترسناک تهران، کرج | allescape

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida