آپدیت اندروید 13 اکنون برای Sony Xperia 1 IV در دسترس است

خوشبختانه، ما مجبور نبودیم خیلی منتظر بمانیم، و حتی اگر این موضوع از طریق کانال های رسمی ارائه نمی شود، به نظر می رسد که چندین کاربران Xperia 1 IV تأیید کرده‌اند که این به‌روزرسانی اکنون در دسترس است. توسعه دهندگان XDA گزارش می دهد که این به روز رسانی در حال حاضر در اروپا در دسترس است، اما فقط برای نسخه دو سیم کارته گوشی.

یکی دیگر از اطلاعات جالب ذکر شده در این گزارش این است که مدل‌های Xperia 1 IV متعلق به شرکت O2، EE و Altice جزو اولین‌هایی هستند که این به‌روزرسانی را دریافت کردند. به نظر می‌رسد بر اساس اطلاعات فاش‌شده، عرضه اولیه کشورهای زیادی را پوشش نمی‌دهد، اما می‌توانیم با خیال راحت فرض کنیم که اگر مشکلی پیش نیاید، در دسترس بودن در روزهای آینده گسترش خواهد یافت.اینها اولین گوشی‌های اکسپریا هستند که سونی به اندروید 13 ارتقا می‌دهد، اما ممکن است در ماه‌های آینده گوشی‌های دیگری نیز عرضه شوند. متأسفانه، سونی در مورد به‌روزرسانی‌های اندروید 13 برای سری Xperia خود کاملاً سکوت کرده است، بنابراین حدس زدن اینکه کدام تلفن‌ها در نهایت به نسخه جدید سیستم عامل ارتقا می‌یابند سخت است.


منبع: https://www.phonearena.com/news/sony-xperia-1-IV-android-13-update-available_id143580

سونی اوایل این ماه تایید کرد که Xperia 1 IV و Xperia 5 IV آپدیت اندروید 13 را که مدت ها منتظرش بودیم دریافت خواهد کرد. متأسفانه، شرکت ژاپنی نگفت که چه زمانی عرضه آغاز می شود و دقیقاً کجا به روز رسانی ابتدا در دسترس خواهد بود.

از آنجایی که هیچ لاگ تغییری ظاهر نشده است و سونی اطلاعات مربوط به تغییرات ارائه شده در این به‌روزرسانی خاص را بسیار پراکنده کرده است، فقط می‌دانیم که Xperia 1 IV وصله امنیتی اکتبر را همراه با Android 13 دریافت خواهد کرد (از طریق reddit).

هنوز اطلاعاتی در مورد به‌روزرسانی اندروید 13 اکسپریا 5 IV منتشر نشده است، بنابراین ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که سونی زودتر عرضه را آغاز کند. اگر یکی از این دو گوشی را دارید، در نظرات به ما اطلاع دهید که آیا به روز رسانی را دریافت کرده اید (فراموش نکنید که کشور خود را نیز ذکر کنید).

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida