آه خدای من! بهترین بهترین برند لپتاپ همیشه!

یا دیپ وب (به انگلیسی: Deep web) بخشی از دنیای اینترنت و وب جهانگستر است که توسط موتورهای جستجوی معمولی فهرست نشده است. از جمله برندهایی که مانیتورها را با قیمت مناسبی عرضه می کنند می توان به الجی و دل اشاره کرد. رپرتاژ آگهی (به فرانسوی: Publireportage) یعنی، مخاطبان رسانهای تصور کنند که یک گزارش بیطرف به آنها ارائه میشود، در حالی که آنچه آنها میبینند، میشنوند و میخوانند، در واقع یک آگهی و تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبههای ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است. به دلیل اعتماد مخاطبان به رسانهها، رپرتاژ آگهیها بسیار مؤثر است و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهیها تصویب شده و میشود. امروزه نیز بعد دیگری از رپرتاژ را در فضای اینترنت مشاهده میکنیم؛ به گونهای که یک مقاله در قالب یک پست عادی به یک سایت اضافه میشود که در حالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است. معمولاً تعداد هر چه بیشتر بکلینکها در سایتهای دیگر حتی اگر از نظر افزایش ترافیک انسانی مؤثر نباشد، باعث خواهد شد تعداد بیشتری از رباتهای کاوشگر گوگل از لینکهای متفاوت وارد یک سایت شوند و این باعث خواهد شد که اطلاعاتی که در سایت قرار میگیرد، خیلی سریعتر از زمان معمول وارد موتور جستجوی گوگل شود (ایندکس شود) و حتی این زمان به چند ساعت یا چند دقیقه کاهش یابد.

به این معنی که تا مطلبی در سایت قرار داده میشود چند دقیقه بعد مطالب در گوگل قابل جستجو خواهد بود. قرار دادن پیوند در وبگاههای مختلف اگر به شیوه درست و پیشنهادی موتورهای جستجو صورت گیرد، منجر به افزایش لینک ورودی گوگل و بلینک آن سایت میانجامد. البته اگر بکلینک دریافتی از سایتهای تبادل لینک فالو باشد و اگر لینک نوفالو باشد، یعنی اینکه آن سایت به موتورهای جستجوگری مثل گوگل اعلام کرده که درون این لینک نوفالو خزش نکنند و رتبه سایتی که لینک نوفالو گرفتهاست هیچ تغییری نمیکند. معمولاً در این فرایند اگر یکی از طرفین لینک را از سایت خود حذف کند، سایتی به صورت خودکار تبادل لینک کردهاست، طی چند ساعت به صورت خودکار لینک طرف مقابل را از سایت حذف خواهد کرد. برای همین، حل برخی مسائل به نوع دیگری از شبکه نیاز دارد که در ادامه با آنها آشنا میشوید. تبادل لینکی که امروز در بین مدیران سایتها بسیار رایج است بیشتر از نوع تبادل لینک سهطرفه رایگان است. همانطور که ملاحظه میشود لینکها در هیچ یک از سایتها به صورت تبادل دو طرفه نیست و این امر باعث میشود گوگل این نوع تبادل لینک را مانند تبادل لینک معمولی یا دوطرفه تقلبی نخواند و امتیاز بیشتری به لینکها بدهد و خطر امتیاز منفی کاهش پیدا کند.

اگرچه منافع زیادی برای تبادل لینک رایگان در سئو در نظر گرفته شدهاست، ولی باید به این نکته توجه داشت که موتورهای جستجو فکر نخواهند کرد که این دسته لینکها طبیعی هستند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکتها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند. از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهمترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است. نوع جدید تبادل لینک، موسوم به تبادل لینک سهطرفه نیز در بین صاحبان پایگاههای اینترنتی شناخته شدهاست. مزیت کیس های جدید در نوع ساخت آن است. بکلینکهای طبیعی یعنی لینکهایی که به صورت طبیعی از وبسایتهای دیگر به وبسایت شما داده شدهاست و شما هیچ نقشی در ساخت آنها نداشتید. در این زمینه لازم است بدانید وب سایتها باید هر طور که مورد صلاح خودشان است و لازم میدانند لینک سایت شما را درج نمایند تا این لینک کاملا طبیعی به نظر برسد. در حالت خودکار، سایتی که رتبه بالاتری دارد، معمولاً از برنامههای تحت وب استفاده میکند و ابتدا از وبمستر سایت دیگر تقاضا میکند که لینک را در سایت خود قرار دهد.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida